گروه شهری: رئیس شورای‌عالی استان‌ها با اعلام اینکه طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان روی زمین مانده، گفت:

 بیشتر کلا‌نشهرها با این مشکل مواجه هستند و رفع آن نیز تنها برعهده شهرداری نیست و باید بهزیستی، نیروی انتظامی، دادستانی و دادگستری به کمک شهرداری بیایند.مهدی چمران در چهل و پنجمین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خرمشهر اظهار داشت: یاد تمام شهدای عملیات بیت‌المقدس که طولانی‌ترین عملیات طی جنگ تحمیلی بود را گرامی می‌داریم. وی با بیان اینکه خرمشهر نقطه عطف پیروزی‌های ما بود، اضافه کرد: به خاطر می‌آوریم در زمان آزادسازی خرمشهر دوستانی از لبنان و فلسطین آمده بودند و آنها نیز تحت‌تأثیر پیروزی ما گفتند که ما هم در لبنان پیروز خواهیم شد و چنین هم شد.

چمران همچنین سالروز میلاد فرزند گرامی پیامبر اسلام (ص) را بر همه آحاد ملت تبریک گفت و افزود: ایشان اسوه و الگوی همه مردم و زنان جهان بوده و خواهند بود. او یک مبارز بود و بیش از همه برای به‌پاداشتن حکومت حق و ولایت مبارزه کرد و به شهادت رسید. وی همچنین سالگشت ولادت امام خمینی(ره) را به همه ملت و مبارزان جهان تبریک گفت و تصریح کرد: راهی که امام آغاز کرد فقط مختص به ایران نبود بلکه تأثیرات آن‌را در آفریقا، آمریکای جنوبی، کشورهای عربی و اروپا نیز می‌بینیم.

در ادامه اجلاس عمومی شورای‌عالی استان‌ها طرح مشارکت و همکاری شهرداری‌ها در برنامه‌های ساماندهی کودکان کار و خیابان مورد بررسی قرار گرفت.مهدی چمران با اشاره به کلیات طرح مشارکت و همکاری شهرداری‌ها در برنامه‌های ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: متأسفانه این طرح روی زمین مانده و بیشتر کلا‌نشهرها با این مشکل مواجه هستند؛ شهردار قاعدتا نمی‌تواند رئیس دادگستری را به جلسه خود دعوت کند و خود نیز رئیس شود و کمیته تشکیل دهد. رئیس شورای‌عالی استان‌ها با اشاره به اینکه شهردار مجری است و این طرح مربوط به شورای شهر است، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که محوریت را در شورا ببریم و هماهنگی برای ساماندهی این کودکان از سوی آنها انجام شود.

چمران بیان کرد: ما باید براساس احساس مسئولیت انسانی در مقابل کودکان کار و خیابان و کودکان متکدی طرحی تصویب کنیم که برای تمام شهرداری‌های کشور قابل اجرا باشد. وی خاطرنشان کرد: شوراها باید این افراد را سازماندهی کنند و پس از آن شهرداری به انجام وظایفش بپردازد. کلیات طرح مشارکت و همکاری شهرداری‌ها در برنامه‌های ساماندهی کودکان کار و خیابان امروز تصویب شد.همچنین در جلسه شورای‌عالی استان‌ها، اعضا‌ طرح دوفوریتی محسوب شدن یک دوره عضویت در شورای‌عالی استان‌ها به‌عنوان یک مقطع تحصیلی برای نامزد شدن در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.

کد خبر 136158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز