چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس جمهوری در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی گفت: نه اسرائیل و نه اربابانش، هیچ‌گاه جرأت حمله به ایران را ندارند.

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با ال‌موندو چاپ مادرید که روز گذشته انتشار یافت، اظهار داشت: اسرائیل به‌خوبی قدرت مردم ایران‌را می‌داند و به‌ همین دلیل، معتقدم رژیم صهیونیستی و اربابانش هیچ‌گاه جرأت نخواهند کرد به ما حمله کنند و دست به چنین دیوانگی بزنند.  احمدی‌نژاد در این مصاحبه که در جریان دیدار اخیر رئیس جمهوری از آمریکای لاتین انجام شده، گفت: معتقدم زمان آن فرا رسیده که قدرتهای بزرگ، برداشت خود را نسبت به موضوعات بین‌المللی و منطقه خاورمیانه تغییر دهند.
عصبانیت نظام سلطه از سفر
محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه شب در بازگشت از سفر به سه کشور آمریکای لاتین، حرکت عدالت‌خواهی و استقلال‌طلبی در آمریکای لاتین را نشانه مخالفت مردم این منطقه با نظام سلطه دانست و تصریح کرد که یکی از نشانه‌های موفقیت این سفر، عصبانیت نظام سلطه است.  وی که در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد سخن می‌گفت و ایرنا خبر آن را منتشر کرد، با اشاره به این‌که آمریکای لاتین منطقه‌ای بسیار وسیع و دارای منابع و استعدادهای سرشار طبیعی است، افزود: شباهت‌های بسیاری میان مردم این منطقه و مردم کشورمان وجود دارد.
رئیس جمهوری با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آمریکای لاتین می‌توانند به عنوان مکمل در کنار هم باشند،‌گفت: ایران در توسعه روابط در زمینه‌های گوناگون و مورد علاقه، این کشورها را در اولویت قرار می‌دهد. ‌وی یکی از تصمیمات بسیار مهمی را که در این سفر با چاوز قطعی شد، توافق روی ساز و کارهای نهایی تشکیل صندوق مالی مشترک ذکر کرد.
کد خبر 13615

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز