6 روز پس از اعلام نخستین فهرست کارلوس کی‌روش برای تیم ملی، مرد پرتغالی بازیکنان دومین فهرست تیم ملی را به اردو فراخواند. در فهرست نخست 28 بازیکن به تیم ملی دعوت شده بودند و اکنون این تعداد به 19 نفر کاهش یافته است.

ورزش فوتبال

البته کارلوس کی‌روش درباره این فهرست ‌ گفته است: «بازیکنان باشگاه‌های فولاد، ملوان و استقلال که مشغول انجام مسابقه‌های جام حذفی هستند، به این اردو دعوت نشده‌اند. همچنین بازیکنان پرسپولیس و سپاهان نیز بعد از مسابقه 2 تیم در جام حذفی در اردوی بعدی که در هشتم تیر برگزار خواهد شد، به تیم ملی فراخوانده می‌شوند.» بنابراین امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، مجتبی جباری، آرش برهانی، ایمان مبعلی، رضا نوروزی، علی حمودی، پژمان نوری و مهرداد اولادی 9نفری هستند که می‌توانند بعد از پایان بازی‌های جام حذفی دوباره در فهرست کی‌روش حضور داشته باشند.

در این فهرست اما دوباره نامی از جواد نکونام دیده نشد. کاپیتان تیم ملی که نبودش در فهرست اول تیم ملی سروصدای زیادی به پا کرد، همچنان در فهرست کی‌روش جایی ندارد. البته مدیررسانه‌ای تیم ملی توضیح می‌دهد که جای نگرانی نیست و آنها در اردوهای بعدی به تیم ملی دعوت خواهند شد؛ «تیم اوساسونا دراردو در لهستان است.‌ بر این ‌اساس نکونام و شجاعی که جزو فهرست کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نیستند، در اردوهای بعدی به جمع ملی‌پوشان اضافه خواهند شد.» با رفع این ابهام‌ها، کارلوس کی‌روش در فهرست تازه خود نشان داده که میل زیادی به آزمایش کردن بازیکنان مختلف‌ دارد و همچنین دعوت از 8 بازیکن ذوب‌آهن از نکات مهم این فهرست است.

برای مثال، از 28 بازیکن قبلی 17 بازیکن در این فهرست جایی ندارند، 9 بازیکن به‌دلیل بازی‌های جام حذفی در اردو نیستند ولی 8 بازیکن از این فهرست خارج شده‌اند. حسن رودباریان، بهادر عبدی، عباس محمدرضایی، عباس محمدی، مرتضی کاشی، روح‌الله عرب، عبدالله کرمی و ابراهیم میرزاپور بازیکنان خط خورده تیم ملی هستند. جالب اینکه در فهرست نخست به انتخاب میرزاپور انتقاد زیادی شده بود و ظاهرا کی‌روش پاسخ این اعتراض‌ها را داده است. در عین حال، کارلوس کی‌روش دروازه‌بان سوم ذوب‌آهن را در فهرست 19 نفره خود قرار داده است. محمدباقر صادقی، دروازه‌بان جوان ذوب‌آهن که زمانی در تیم ملی جوانان بازی می‌کرد و در تیم‌ امید هم عضویت داشت اما به بازی گرفته نمی‌شد در کنار هم‌باشگاهی خود شهاب گردان به تیم ملی دعوت شده است. صادقی یک دوره کوتاه و در زمان مربیگری جورجوویچ در ذوب‌آهن دروازه‌بان فیکس این تیم بود اما در حال حاضر بعد از گردان و عباس قاسمی دروازه‌بان سوم اصفهانی‌ها به حساب می‌آید. با این انتخاب، به‌نظر می‌رسد که مرد پرتغالی روی دروازه‌بان‌های تیم ملی حساب ویژه‌ای باز کرده و ظاهرا نمی‌خواهد تنها به دروازه‌بانی چون مهدی رحمتی اکتفا کند. ‌

بنابر بر اعلام کی‌روش، بازیکنان دعوت شده باید ساعت 12دهم خرداد خود را در هتل المپیک به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند. این اردوی 3روزه در حالی تشکیل خواهد شد که مدیر رسانه‌ای تیم ملی درباره حل شدن مشکل اقامت دن‌گاسپار، دستیار کی‌روش در ایران و نیز اضافه شدن آنالیزور خارجی به کادر فنی تیم ملی، می‌گوید: «مشکل اقامت دن‌گاسپار که مربوط به بحث ویزای او بود، در حال حل شدن است و این مربی به‌زودی به ایران برمی‌گردد. همین‌طور آنالیزور خارجی هم پس از پایان فینال لیگ قهرمانان اروپا به جمع کادر فنی اضافه خواهد شد؛ « او پیش از اردوی اروپایی تیم ملی یا در زمان برگزاری آن اردو، به ما ملحق می‌شوند.»

فهرست جدید تیم ملی

‌شهاب گردان، محمدباقر صادقی، سیدمحمد حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، محمد قاضی، قاسم حدادی‌فر و فرشید طالبی (ذوب‌آهن)، محمد نصرتی، آندرانیک تیموریان و محمد ابراهیمی (تراکتورسازی)، قاسم دهنوی، مصطفی سیفی و مهرداد پولادی (مس)، میثم بائو و سعید دقیقی (شهرداری تبریز)، علی کریمی (شالکه)، میلاد زنیدپور و محمد غلامی (استیل‌آذین) .

کد خبر 136148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز