گروه شهری: شهردار تهران گفت: اولویت برنامه‌ریزی‌ها برای احداث بوستان ولایت در مجموعه پادگان قلعه مرغی به فضای سبز تعلق یافت، ‌هرچند هنوز طراحی فازهای بعدی این مجموعه در دست انجام است

تونل رسالت

اما آنچه روشن است اینکه امروز براساس کارشناسی صورت گرفته 70 تا 75 درصد از این 300‌ هکتار فضای سبز می‌شود.

محمدباقر قالیباف، سه‌شنبه‌شب و پس از افتتاح فاز اول بوستان ولایت با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، گفت:‌ شهر تهران شهری است که به‌صورت لجام‌گسیخته از قبل و بعد از انقلاب توسعه یافته و جمعیت آن گاهی به 10‌میلیون نفر در روز نیز می‌رسد.

وی تصریح کرد:‌ یکی از فرصت‌های بزرگ شهر تهران پادگان قلعه مرغی با 300 هکتار وسعت در جنوب شهر بود که مدیریت‌های شهری گذشته در 2‌دهه پیش نیز بسیار تلاش کردند تا این مجموعه را از بخش‌هایی که صاحبان آن محسوب می‌شدند، بگیرند که این امر محقق نشد اما در دوره فعلی این اتفاق افتاد. شهردار تهران با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری در پیشبرد این پروژه اظهار کرد: ‌حساسیت ایشان به جنوب شهر موجب شد تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر سرعت‌، دقت و صحت در اجرای این پروژه گفت: ‌این پروژه در نهایت دقت و با استانداردهای لازم صورت گرفته است، ‌تمام مصالح آن درجه یک، ایرانی و استاندارد است. در ساخت این بوستان ‌نهایت دقت صورت گرفته است تا مدرن‌ترین لوازم مطابق با استانداردهای یورو 2011 در جنوب شهر اجرایی شود.

قالیباف تصریح کرد: نهایت توجه را داشتیم که سرعت کار موجب فساد مالی و اداری نشود و در این زمینه طبق لایحه‌ای که به تصویب شورا رسید 100‌میلیارد تومان در مرحله اول هزینه شده است و باید توجه داشت که سرعت بالا، دلیلی بر کیفیت پایین کار نیست بلکه متأسفانه ما در کشور عادت کرده‌ایم که کند کار کنیم و تنبل شده‌ایم و از روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس کمتر در کارها استفاده می‌کنیم.

شهردار تهران با اشاره به زمان‌بندی اجرای پروژه‌های تونل رسالت و توحید گفت: تونل رسالت 10 سال زمان برد تا اجرا شود. این در حالی است که تونل توحید با ظرفیت دو برابر و نیم بیشتر از آن 30‌ماهه به اتمام رسید و با بررسی که انجام دادیم از این زمان 14 ماه نیز زمان هدر شده داشتیم یعنی می‌شد که این پروژه 16 ماهه تمام شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ جبهه را اینگونه می‌دانیم که با عقلانیت، ‌تدبیر، ‌همفکری و تلاش و روحیه جهادی کار کنیم و از این‌رو به مردم متعهد شدیم که برای پروژه‌ها زمان مشخص کنیم و از رسانه ملی، ‌خبرنگاران و سایر نمایندگان افکار عمومی می‌خواهم تا این موضوع یعنی اجرای دقیق، ‌سریع و صحیح در انجام پروژه‌ها را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نصب روزشمار تونل صدر - نیایش و کلنگ‌زنی دوطبقه کردن بزرگراه شهید صدر در روز شنبه گفت: ‌از تجربه ساخت 2 تونل رسالت و توحید در این پروژه استفاده می‌شود و این پروژه قطعا در زمان بسیار کوتاه‌تری با توجه به حجم کار در مقایسه با این دو تونل احداث می‌شود.

قالیباف با اشاره به تونل صدر - نیایش گفت: تا‌کنون تونلی با این وسعت و اجرای 7 کیلومتر بزرگراه دوطبقه در کشور اجرا نشده و این نخستین تجربه اجرای بزرگراه دو طبقه از نظر نوع طراحی و اجرا در کشور است.وی خاطرنشان کرد: باید عادت کنیم برای پیشرفت کشور قدر زمان‌هایی را که داریم بدانیم.

قالیباف با اشاره به اینکه بناهای قدیمی پادگان قلعه‌مرغی در احداث بوستان ولایت حفظ شده است، ‌گفت: برج این فضا به شکل قدیمی خود بازسازی شده است و برخی از آشیانه‌های آن نیز که جزء میراث ماست حفظ شده و در این مکان موزه شهر تهران برای نمایش اولین‌های شهر تهران ایجاد می‌شود که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد. قالیباف با اشاره به حمایت شورای اسلامی شهر از این پروژه اظهار کرد: نهایت همکاری توسط شورای شهر وجود داشت به‌طوری که 2 جلسه شورا در این محل برگزار شد و همچنین در جلسه اول لایحه اعتبار 100 میلیاردی این پروژه تصویب شد.

شهردار تهران در ادامه این گفت‌وگو از افتتاح پروژه‌هایی دیگر در هفته‌های آتی خبر داد و افزود:‌ مرکزی با همه امکانات مورد نیاز ورزشی، کافی نت، تئاتر، ‌استخر و سایر وسایل برای جانبازان به‌ویژه جانبازان بالای 70 درصد، قطع نخاعی و نابینا براساس آخرین استانداردها، هفته آینده به جانبازان که همه ما مدیون آنها هستیم تقدیم می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت‌ها در همه جای دنیا حتی در کشورهای برخوردار به حمل‌ونقل عمومی یارانه می‌دهند، گفت:در کشور ما نیز باید بیشتر به حمل و نقل عمومی توجه شود چراکه در این حوزه نیز در شهر تهران جهادی عمل شده است.
قالیباف با تاکید بر اینکه هنوز کار بر زمین مانده زیاد است، ‌گفت:

‌فکر می‌کنیم رضایتمندی مردم در چند سال اخیر بهتر شده چراکه ابتدای کار در شهرداری هرجا می‌رفتیم معمولا مردم با صدای بلند اعتراض می‌کردند و گاهی برخی به آرامی در گوشه‌ای از ما تشکر می‌کردند اما هم‌اکنون این روند برعکس شده است،‌ با این حال هنوز آنطور که باید کیفیت زندگی شهروندان بالا نرفته است؛ هرچند همه موارد این کار برعهده ما نیست.قالیباف در ادامه اظهار کرد: از همه کارگران، ‌مهندسان، ‌تکنیسین‌ها و همه کسانی که در ایام تعطیلات خود در احداث پروژه بوستان ولایت تلاش کردند تشکر می‌کنم و دست یکایک آنان را می‌بوسم.

کد خبر 136095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز