سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

با تشکیل اردوی تیم ملی، ماموریت کارلوس کی‌روش هم به‌طور جدی آغاز شده و سرمربی پرتغالی عصر دیروز دومین حضور خود را در تمرین تیم ملی تجربه کرد.

فوتبال تیم امید

کی‌روش که پیش از شروع تمرینات تیم ملی برنامه‌های خود را به فدراسیون ارائه داده بود، اکنون تمرینات تیم ملی دغدغه اصلی‌اش شده است. علاوه بر تیم ملی بزرگسالان، مرد پرتغالی نظارت ویژه‌ای هم روی تیم‌های پایه دارد؛ به‌ویژه روی تیم امید که قرار است بعد از سال‌ها ناکامی به المپیک لندن صعود کند. اتفاقا به همین دلیل، کی‌روش صبح دیروز در تمرین تیم امید حاضر شد.

او که به همراه سرپرست تیم ملی و دستیارانش سیموئز و مک درموت در تمرین این تیم حضور پیدا کرد، در ابتدا با همه بازیکنان تیم امید دست داد و احوالپرسی کرد. کارلوس کی‌روش در مقابل تیم امید احساس مسئولیت می‌کند و پیش‌تر علی کفاشیان نیز گفته بود که مسئولیت ناکامی احتمالی تیم امید در رسیدن به مرحله نهایی المپیک با فدراسیون و شخص کی‌روش است.

مرد پرتغالی دقایقی برای بازیکنان صحبت کرد و گفت: «من به همه شما که در تیم امید حضور دارید خوشامد می‌گویم و این افتخاری است که در کنار هم هستیم. بودن در تیم امید و بزرگسالان تفاوتی نمی‌کند و کار در این تیم‌ها هم فرقی ندارد؛ چرا که ما در 2 جبهه در حال کار کردن هستیم. هدف باید رشد کیفی هر دو تیم باشد.»

سرمربی تیم ملی که پیش از این در مصاحبه‌هایش از ماموریت‌های بزرگ در تیم‌های ملی صحبت کرده بود، این بار این موضوع را برای بازیکنان گوشزد کرد: «همه ما در تیم ملی و امید یک ماموریت بزرگ داریم و آن این است که عزم راسخی برای گذشتن از مراحل پیش‌رو داشته باشیم. پس باید تمرکز لازم را روی کارمان داشته باشیم و فراموش نکنیم چه اهدافی داریم.»‌

وی تاکید کرد: «ماموریت ما برای رسیدن به اهدافمان مهم است و شما باید به فرامین سرمربی و مربیانتان به‌خوبی گوش دهید و آن چیزی که از شما خواسته می‌شود انجام دهید و در این صورت موفق خواهید شد. من برای همه شما در همه مراحل پیش رو آرزوی موفقیت دارم.»

بعد از این صحبت‌ها بود که دومین تمرین تیم امید شروع شد. علیرضا منصوریان در ساعات صبح دیروز تصمیم گرفت که تمرین سبکی را برای بازیکنان در نظر بگیرد. ابتدا آنها زیرنظر نعیما خواجوی دور زمین دویدند. همه بازیکنان در تمرین حضور داشتند ولی ملی‌پوش فولاد در میان بازیکنان نبود. آرش افشین که مصدوم است، نتوانست همراه بقیه بازیکنان تمرین کند و در گوشه زمین به تنهایی تمرین کرد. البته بختیار رحمانی ‌که در نخستین روز تمرین‌ مصدوم بود دیروز پابه‌پای بقیه بازیکنان دوید.

در ادامه مارکار آقاجانیان به‌عنوان تمرین‌دهنده نقش اصلی کادر فنی را به‌عهده گرفت و بازیکنان به 2 گروه 4 نفره برای انجام بازی سپک‌تاکرا و 2 گروه 6 نفره برای انجام تمرین آقا وسط تقسیم شدند. علیرضا منصوریان نیز نظاره‌گر تمرین بود. سرمربی تیم امید درباره شرایط این تیم گفت:

«شرایط خوب است و بازیکنان به‌علت اینکه بیشترشان در 80 - 70 درصد بازی‌های لیگ بازی کرده‌اند و عده‌ای از آنها علاوه بر لیگ درجام حذفی و جام باشگاه‌ها نیز بازی کرد‌ه اند، کمی خسته هستند. البته بازیکنان در عین اینکه خسته هستند، با تمام وجود کار می‌کنند. ما هم سعی کردیم که تمرینات را زیاد فشرده برگزار نکنیم و به‌خصوص تمرین‌های صبح، تمرین‌های سبک و اغلب مربوط به تنیس فوتبال است.»

او ادامه داد: «در این اردوی 3 روزه هدف ما این است که همه با یکدیگر آشنا بشوند و کادر فنی و بازیکنان به درک متقابلی از یکدیگر برسند. باید ببینیم که خواسته‌های بازیکنان چیست و عیب و ایراد‌ها را مشخص کنیم.» او همچنین درباره رویارویی با عراق تاکید کرد: «عراق صخره‌ کوچکی است که برای سهمیه گرفتن باید از آن بگذریم. البته ما در شهر اربیل عراق نیز 2 نفر را مستقر کرده‌ایم و لحظه به لحظه گزارش‌های تمرین تیم عراق را دریافت می‌کنیم.»

تیم امید عصر دیروز یک جلسه تمرین انجام داد اما تمرین صبح امروز به‌دلیل حضور اعضای تیم امید در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی در ورزشگاه آزادی تعطیل است و این تیم عصر امروز تمرین خواهد کرد.

کد خبر 135963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز