همشهری آنلاین: فیلم های مجموعه "تهران من" امشب 27 و فردا 28 اردیبهشت ماه همزمان با برپایی چهارمین جشنواره فیلم شهر به خانه هنرمندان می رود.

جشنواره فیلم شهر

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، این در حالی است که فردا چهارشنبه مجموعه دوم از فیلمهای پرسه در شهر نیز به نمایش در می آید.

از ساعت 22 امشب 27 اردیبهشت، فیلم های "من ساکن سفرم" به کارگردانی احمد میراحسان و "سالینجرخوانی در پارک شهر" به کارگردانی پیروز کلانتری در سالن بتهوون به نمایش در می آید.

همچنین از ساعت 22  چهار شنبه ساخته های" خانه من" به کارگردانی محسن امیر یوسفی و "در پوست خود نمی گنجیم" به کارگردانی محمد شیروانی به روی پرده می رود. این فیلم ها را سعید رشتیان تهیه کنندگی کرده است.

"من ساکن سفرم" در 70 دقیقه و به نویسندگی و کارگردان احمد میراحسان محصول سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.در خلاصه موضوع فیلم آمده است: این فیلم مستندی است درباره راوی- کارگردان که در دو شهر اقامت دارد؛ شهری کوچک (لاهیجان) و ابر شهر تهران. این مستند می‌کوشد تمایزات و ویژگی‌های هر یک از این دو شهر را در تجربه شخصی راوی به تصویر بکشد.

"سالینجرخوانی در پارک شهر" نیز در 33 دقیقه و به نویسندگی و کارگردانی پیروز کلانتری جلوی دوربین رفته است. در خلاصه موضوع فیلم نیز آمده است: فیلمساز رابطه دیرینش با پارک شهر و ایده های فیلم نشده‌اش درباره آن را مرور می‌کند و به رابطه تازه‌ای راه می‌جوید.

فیلم "خانه من" نیز در 52 دقیقه به نویسنده و کارگردانی محسن امیریوسفی با تدوین بهمن کیارستمی ساخته شده است و کاگردان تجربه شخصی خودش را در خرید یک خانه در تهران به تصویر کشیده است.

"در پوست خود نمی‌گنجیم" نیز در 40 دقیقه با نویسندگی و کارگردانی محمد شیروانی ساخته شذه است و پرسه چند ناشنوا در تهران را روایت می کند.

همچنین از مجموعه فیلم های" پرسه در شهر" روز چهارشنبه رنگ پریدگی به کارگردانی مهدی کرم پور و بهداد آوند امینی، "تنهایی پر هیاهو" اثر رخساره قائم مقامی و مشترک مورد نظر به کارگردانی لقمان خالدی در سالن بتهوون به نمایش در می آید.

این فیلم ها به تهیه کنندگی جعفر صانعی مقدم و سفارش موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساخته شده است.

 

 

 

کد خبر 135260

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز