یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهار تندیس "ابن‌سینا"، "شهید همت"،"گردونه حیات" و "شیخ بهایی" در نقاط مختلف تهران نصب شده‌اند و منتظر زمانی برای رونمایی مانده‌اند.

ابن سینا

به گزارش فارس، از اواخر سال گذشته تاکنون چهار تندیس ابن سینا اثر حمید شانس، شهید همت اثر نادر قشقایی،‌ گردونه حیات اثر  صفا حسینی و شیخ بهایی اثر مرتضی نعمت‌اللهی در نقاط مختلف شهر تهران نصب شده‌اند که هنوز رونمایی رسمی از آن‌ها صورت نگرفته است.

‌تندیس برنزی ابن‌سینا ساخته حمید شانس مقابل دانشکده پزشکی دانشگاه تهران نصب شده است.

این تندیس در ابعاد چهار متر روی پایه‌ای دو متری به صورت فیگور ایستاده از جنس برنز ساخته شده است.

تندیس "شهید همت" اثر نادر قشقایی در بزرگراه شهید همت نصب شده است.

مجسمه شهید همت همراه با پایه آن به طول حدود 8 متر از جنس فایبرگلاس ساخته شده است که فیگوری ایستاده از شهید همت است که او را در حال حرکت نشان می‌دهد و پرچمی نیز در پشت سر او دیده می‌شود.

مجسمه "گردونه حیات" اثر صفا حسینی نیز از جنس آهن ساخته شده است و مجسمه "شیخ بهایی" اثر مرتضی نعمت‌اللهی نیز از جنس برنز در ارتفاع سه متر ساخته شده است که در خیابان شیخ بهایی نصب شده است و اکنون هر چهار مجسمه در انتظار زمانی برای رونمایی به سر می‌برند.

به گفته مسئولان، تاکنون در قالب طرح استقبال از بهار 25 اثر حجمی در تهران نصب شده‌ است که این آثار از میان آثار دوسالانه‌ مجسمه‌های شهری و فراخوان‌های سازمان زیباسازی انتخاب و نصب شده‌اند.

کد خبر 134935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز