پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: برای جلوگیری از افزایش اجاره بهای مسکن علاوه اقدامات نظارتی و حمایتی، بخش عمده واحدهای مسکن مهر تا تابستان امسال تحویل واجدان شرایط می‌شود

علی نیکزاد در مصاحبه تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه بخش دیگری از طرح‌های مسکن مهر در بسیاری از استان‌ها از جمله تهران، قم، اصفهان سمنان و هرمزگان آماده تحویل است تصریح کرد:

واگذاری زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت برای تثبیت قیمت زمین و مسکن و کاهش اجاره بهاء همچنان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: هم اکنون حدود یک میلیون و 550 هزار مسکن در استانهای مختلف کشور درحال ساخت است که به تدریج اماده واگذاری می‌شود.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت :‌ ‌بیشتر طرح های مسکن مهر ازجمله در استان تهران از مرحله سفت کاری گذشته و در مرحله نازک کاری است وتا تابستان امسال حدود 42 هزار واحد مسکونی با تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی در استان تهران واگذار خواهد شد.

وی همچنین از ساخت حدود دویست هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید پرند ، اندیشه وپردیس در استان تهران خبر داد .

نیکزاد با بیان اینکه در همه استان‌ها تا آخر سال به صورت نوبتی افتتاح مسکن مهر را خواهیم داشت، اظهار داشت: دولت در پیگیری برنامه‌های گذشته خود به طرحهای نیمه تمام کمک می کند و در سطح کشور طرحهایی را به صورت منظم افتتاح خواهد کرد.

وی گفت: از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی مورد هدف در سالهای 89 و 90، باید در سال ‌جاری 800 هزار واحد مسکونی روستایی نیز ساخته شود.

نیکزاد ادامه داد: از مجموع واحدهای در دست ساخت، تعداد 250 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده است که 150 هزار واحد مسکونی مربوط به سال 90 و 100 هزار واحد مسکونی مربوط به سال 89 است که از این 100 هزار واحد مسکونی 55 هزار واحد آن آماده شده است.

وی گفت: 230 هزار واحد مسکونی نیزدر شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در دست ساخت داریم که 150 هزار واحد مسکونی مربوط به سال 89 و90 هزار واحد مسکونی مربوط به سال 90 است.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: 370 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و 970 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفرجمعیت هم در دست ساخت است .

نیکزاد مجموعه اقدامات در دست اجرا را موجب افزایش عرضه و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بهای ان دانست

کد خبر 134782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز