چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سریال‌های "مختارنامه"،"یوسف پیامبر(ع)" و "نردبام آسمان" در بازار فیلم جشنواره کن ارائه می‌شوند.

مختار نامه

به گزارش ایسنا، چنگیز حسنی ـ مدیر موسسه رسانه بین‌الملل و تامین برنامه خارجی سیما ـ 20 اردیبهشت ماه با 8 اثر از تولیدات مرکز سیما راهی کن شد.

جشنواره فیلم کن امسال در بخش مسابقه فیلمی از ایران ندارد، اما در بازار کن آثاری از ایران و همچنین سیمافیلم حضور خواهند داشت.

فیلم‌های سینمایی "آسمان محبوب" ساخته داریوش مهرجویی، "قصه داوود و قمری" به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه کنندگی کیانوش عیاری، "چهره به چهره" علی ژکان، "ارتباط خانوادگی" به کارگردانی نادر مقدس و تهیه‌کنندگی، "سنگ اول" ساخته ابراهیم فروزش و به تهیه‌کنندگی علیرضا سبط‌احمدی، مستند سینمایی "حقیقت گمشده" ساخته محمدعلی فارسی و مجموعه‌ تلویزیونی "مختارنامه" به کارگردانی داود میرباقری و تهیه‌کنندگی محمود فلاح در کنار سریال‌های "یوسف پیامبر(ص)" فرج الله سلحشور و "نردبام آسمان" به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی محسن علی اکبری در این بازار حضور دارند.

در بازار کن، سالن‌هایی با نام سالن مارکت برقرار شده که از قبل رزرو می‌شود و محلی نیز برای نمایش آثار دارد که در آن جا تعدادی فیلم نمایش داده می شود و بقیه آثار عرضه شده در بازار به شکل دی وی دی در غرفه های شرکت های حاضر نمایش داده می‌شود.

این سومین سالی است که رسانه بین‌الملل و تامین برنامه خارجی سیما در طبقه ریورای بازار کن که کمپانی‌های معتبری در آن حضور دارند،غرفه دارد.

بازار فیلم کن (Marché du Film)هر سال و همزمان با جشنواره فیلم کن در محل این جشنواره برگزار می شود.این بازار یکی از بهترین موقعیت‌ها برای ارائه فیلم‌هایی است که هنوز در مرحله تکمیلی بسر می‌برند.

بازار فیلم کن که به "مارشه دو فیلم" شهرت دارد از سال 1959 با هدف ایجاد بستری تجاری برای فیلم‌هایی از سرتاسر جهان شکل گرفت.

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن 11 می(21 اردیبهشت)با اکران جدیدترین فیلم وودی آلن به نام "نیمه شب در پاریس" (Midnight in Paris) آغاز می شود و روز 22 می ـ اول خرداد ـ به پایان می‌رسد.

 

کد خبر 134692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز