رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از ساخت بیمارستان 120 تخته در شهر کربلا خبر داد و گفت: این شهر تاکنون بیمارستان نداشت به همین دلیل یکی از مجهزترین بیمارستان‌های فوق تخصصی و تخصصی در کربلا ساخته می‌شود.

کربلا

حسن پلارک گفت:‌70 درصد عملیات احداث بیمارستان انجام و تا‌کنون 17 میلیارد تومان برای ساخت هزینه شده و تجهیز بیمارستان نیز 13‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.وی گفت: فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات در 3 محور انجام می‌شود که مرحله اول آن تعمیر و غبارروبی از ظواهر حرم‌ها، رواق و گنبد است و مرحله دوم تعمیرات جزئی پشت‌بام‌ها، درب‌های ورودی، سرویس‌های بهداشتی و... است که در این دو مرحله بیش از 150 پروژه کوچک و بزرگ با اعتبار بیش از 70 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته وی، توسعه حرم‌ها و ساخت کمبودهای حرم در مرحله سوم فعالیت ستاد قرار دارد به‌طوری که در کربلای‌معلی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های شهر به‌عنوان ملحقات حرم سیدالشهداء در حال ساخت است که خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از طراحی توسعه صحن‌های مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و ابوالفضل(ع) خبر داد و گفت:‌ براساس این طرح جامع، احداثاتی انجام می‌شود به‌طوری که در شعاع 200 متری از فضای موجود صحن خریداری و به صحن اضافه می‌شود.

وی از توسعه صحن حرم امیرالمومنین(ع) خبر داد و گفت: این کار از1.5  ماه پیش شروع شده و امروز قرارداد نهایی آن با پیمانکار بسته می‌شود به‌طوری که صحن الزهرا(س) احداث می‌شود و با این اقدام فضای موجود حرم امیرالمومنین(ع) به 10 برابر افزایش پیدا می‌کند.پلارک با اشاره به اینکه اعتبار اولیه این طرح 700 میلیارد تومان است که هیچ نگرانی برای تامین آن نداریم، گفت: زمین مورد نیاز این پروژه از 2سال قبل تملک و گودبرداری آن نیز انجام شده و طراحی فاز یک آن توسط مجرب‌ترین اساتید دانشگاه شهید بهشتی مانند استاد زرگر صورت گرفته و عملیات اجرایی ظرف روزهای آینده آغاز می‌شود.

کد خبر 134121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز