همشهری آنلاین : عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از منتفی شدن تشکیل سازمان امور دانشجویان خبر داد و گفت: تشکیل سازمان دانشجویان خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری و خلاف اصل 44 قانون اساسی مبنی بر کم کردن تصدی دولت است.

سعداله نصیری قیداری در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: تشکیل سازمان امور دانشجویان تا کنون بارها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شده و همواره در کمیسیون آموزش با آن مخالفت کردیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: تشکیل سازمان امور دانشجویان در لایحه برنامه پنجم دولت نیز آمده بود اما در کمیسیون آموزش و تحقیقات رد شد و در قانون برنامه پنجم نیز نیامده است. لذا هیچ دلیلی برای تشکیل این سازمان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: معاون دانشجویی وزیر علوم از اول مدافع تشکیل سازمان امور دانشجویان بود و حتی وقتی تشکیل این سازمان در لایحه برنامه پنجم آمده بود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور یافت و از تشکیل این سازمان دفاع کرد اما به جایی نرسید.

نصیری در پاسخ به اینکه آیا سازمان امور دانشجویان می تواند صرفا با مصوبه دولت تشکیل شود، گفت: نمی تواند، چون خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری است.

 تأسیس سازمان امور دانشجویان در دولت نهم در قالب چارت سازمانی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف تمرکزگرا کردن ارائه خدمات دانشجویی در راستای خدمت رسانی بیشتر به دانشجویان در زمینه های مختلف مطرح شد.

کد خبر 133956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز