شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شیراز با بیان اینکه هرچه داریم از ولایت داریم، تصریح کرد: اگر قرار است مسیر را درست ادامه دهیم، باید نگاهمان به انگشت اشاره مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش ایسنا، کامران دانشجو در مراسم افتتاح ساختمان پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، با اشاره به جهان‌بینی توحیدی، گفت: در این جهان‌بینی علم و دانش در طول مسیر خلقت قرار می‌گیرد و ابزاری است برای تعالی بصیرت و نه سلطه بر انسان‌های دیگر.

وی افزود: اگر قرار بود دانش به صورت مطلق باعث تعالی شود، در حال حاضر آمریکا باید مطلوبترین و متعادل‌ترین دولت‌ها بود در حالی که آمریکا منفورترین دولت‌هاست.

دانشجو خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما باید به سمت علمی بروند که نه تنها پاسخگوی سوالات چه بود، چه هست و چه خواهد بود باشد؛ بلکه به دو سوال دیگر چه کسی خلق کرد و برای چه خلق کرد نیز پاسخ دهد.

وزیرعلوم در خاتمه خطاب به مسئول پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز تاکید کرد: دقت شود که بین محتوا و ظاهر این مرکز تناسب برقرار شود، به نحوی که ظاهر، چیدمان و نوع رفت و آمدها و برخوردها به نوعی طراحی و تنظیم شود تا کسی که وارد این مجموعه می‌شود کاملا حس کند که وارد یک مجموعه علمی اسلامی برنامه دار شده است.  

کد خبر 133765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز