جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: پس از تعیین تکلیف و افزایش نسبی قیمت برق، گاز و نان، دولت خود را برای افزایش قیمت برخی کالاهای تولیدی نیز آماده می‌کند.

قیمت ها

در تازه‌ترین خبرها، سخنگو و معاون وزارت صنایع از ارائه پیشنهادی برای افزایش قیمت کالاهای صنعتی به کارگروه تنظیم بازار خبر داد. سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی هم به‌شدت از سیاست تنظیم بازار با سرکوب قیمت‌ها انتقاد کرد و گفت: اگر دولت با بگیر و ببند قیمت را کنترل کند، موفق نخواهد بود.به گزارش فارس، سیدرضا فاطمی امین رئیس ستاد تحول صنایع با اشاره به پیشنهاد برخی رشته‌های صنعتی برای افزایش قیمت فروش تولیداتشان، گفت: پیشنهاد وزارت صنایع برای افزایش قیمت برخی محصولات صنعتی در کارگروه تنظیم بازار در حال بررسی است. از وزارت بازرگانی هم خبر می‌رسد که دومین جلسه کارگروه کنترل بازار در سال 1390 بحثی درباره افزایش قیمت کالایی نبوده و قرار بر این شده که همه اختیارات بازرسی به‌صورت کامل به شورای اصناف واگذار شود. محمود دودانگه، معاون وزیر بازرگانی به ایسنا گفت: مهم‌ترین موضوعی که در این جلسه مطرح شد این بود که امور اجرایی تنظیم بازار تا جایی که می‌شود و امکان‌پذیر است به شورای اصناف واگذار شود.

مهر گزارش داد: با افزایش قیمت نفت و مواداولیه بسیاری از محصولات شوینده داخلی و کره، خبرها از آغاز رایزنی‌ها و ارائه مستندات تولیدکنندگان به کارگروه کنترل بازار برای افزایش قیمت این دو محصول حکایت می‌کند.محمدرضا فرزین، سخنگوی کار گروه طرح تحول اقتصادی هم گفت: منظور ما از تنظیم بازار خفه کردن قیمت و بگیر و ببند نیست، زیرا اگر دولت با بگیر و ببند قیمت را کنترل کند، موفق نخواهد بود.رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز اخیرا اعلام کرده بود که قیمت‌ها به تدریج و محدود افزایش می‌یابد. به گزارش همشهری، از مدتی پیش بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در پی افزایش هزینه تولید خود با اجرای قانون یارانه‌ها خواستار افزایش قیمت کالاهای خود شده‌اند.

کد خبر 133686

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز