مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: با موافقت نمایندگان مبلغ 2 میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای قطارهای شهری و حمل ونقل عمومی اختصاص می‌یابد.

در جلسه علنی مجلس، نمایندگان در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 90 با بند الحاقی 36 به لایحه بودجه موافقت کردند. طبق این مصوبه مجلس، حداقل مبلغ 2 میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای قطارهای شهری و حمل‌ونقل عمومی شهری اختصاص می‌یابد تا طبق اساسنامه و ضوابط این صندوق پرداخت شود و شهرداری‌ها می‌توانند برای توسعه مترو قطارهای شهری و حمل‌ونقل عمومی و سایر طرح‌ها و پروژه‌ها از تسهیلات صندوق توسعه ملی مطابق اساسنامه صندوق استفاده کنند.

به گزارش همشهری در سال 88 بعد از آنکه تبصره 13 قانون اساسی نتوانست مشکل ساماندهی حمل‌ونقل عمومی در شهرهای کشور را حل کند، برنامه مدیریت حمل‌ونقل عمومی و مصرف سوخت به تصویب مجلس رسید. درست در همان سال برای دستیابی به برنامه‌های توسعه‌ای حمل‌ونقل عمومی در شهرهای کشور پیشنهاد 2 میلیارد دلار اعتبار از سوی مجلس مطرح شد و در قانون قرار گرفت.
دولت در طول سال 89 هر بار به بهانه‌ای از تامین این اعتبار مصوب مجلس و قانونی سر باز زد و در پایان اعلام کرد به‌دلیل خالی بودن حساب ذخیره ارزی قادر به پرداخت این رقم نیست.نمایندگان مجلس برای تحقق این اعتبار دوباره تامین این مبلغ را در بودجه سال 90 به تصویب رساندند.

کد خبر 133618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز