یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

محدثه واعظی‌پور: مهران مدیری بدون شک محبوب‌ترین چهره طنز تلویزیون است.

بازیگر و کارگردانی که در طول سال‌ها توانسته با وجود افت و خیزهایی که در کارنامه‌اش داشته موقعیت حرفه‌ای‌اش را حفظ کند.

مدیری، در مقاطع مختلف رقیبان سرسختی داشته که به نظر می‌رسید می‌توانسته‌اند جایگاه ویژه و غیرقابل انکار او را خدشه‌دار کنند، اما تفاوت مدیری با رقیبانش در تداوم حرفه‌ای او است.

مدیری بیش از یک دهه در تلویزیون دوام آورده و توانسته با ساخت مجموعه‌های پربیننده محبوبیت خود را تثبیت کند. یک ویژگی اساسی که در مدیری هست و در کارگردان‌ها و بازیگرهای دیگر طنز نیست، کاریزمایی است که او مقابل دوربین دارد. مدیری برگ برنده مجموعه‌هایش است.

عنصر جذابی که تهیه‌کننده‌ها یا کارگردان‌های طنز تلویزیون از آن بی‌بهره هستند.مدیری، در این سال‌ها فرصت همکاری با عوامل حرفه‌ای را به دست آورده. تیم نویسندگان خوبی داشته و بهترین بازیگران طنز مقابل دوربین او قرار گرفته‌اند.

اما با وجود این امتیازها، اگر او را از مجموعه‌هایش حذف کنیم، به آنها لطمه می‌خورد.مدیری و سبک بازی و اجرایش، معمولاً به نقاط قوت کارهایش تبدیل می‌شوند.

در «باغ مظفر» مدیری پس از مدت‌ها به عنوان راوی، مقابل دوربین می‌رود. او مثل همیشه، فاصله‌اش را با مخاطب می‌شکند. از تپق زدن نمی‌ترسد و راحت و صمیمی با بیننده ارتباط برقرار می‌کند.

او  در قالب خان مظفر هم حضوری پذیرفتنی دارد. چهره سرد و بازی کنترل شده مدیری در نقش خان، از این شخصیت یک کاراکتر جذاب ساخته است. مدیری با زیرکی، معمولاً  نقش‌هایی را برای خود انتخاب می‌کند که در عین جذابیت برای مخاطب، با جنس بازی مدیری و پرسونای او همخوان هستند.

مهران مدیری به عنوان مطرح‌ترین چهره سرگرمی‌ساز تلویزیون در سال‌های اخیر، موفق شده که با سلایق مختلف و متفاوت ارتباط برقرار کند.

این اتفاق در حالی می‌افتد که مثلاً در  همین «باغ مظفر» خیلی‌ از شوخی‌ها با باورها و خرده فرهنگ‌های تهرانی‌ها صورت گرفته ولی به شهادت آمار، این مجموعه مدیری هم در سراسر کشور با استقبال مواجه شده است.

نکته مهم درباره مدیری چنانچه گفته شد همین تداوم موفقیت است. در یک دهه اخیر آدم‌های زیادی در همین عرصه طنز شبانه، به شهرت و محبوبیت رسیدند اما نتوانستند، جایگاه خود را حفظ کنند. مدیری حتی در ضعیف‌ترین مجموعه‌هایش، شکستی از جنس آنچه رقبایش خوردند را تجربه نکرد.

کد خبر 13336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز