سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشجویان مقاطع مختلف می توانند در مسابقه‌ جایزه عکس شهید محمدحسن قریب شرکت کنند و پایان نامه های خود را در رقابت شرکت دهند

این مسابقه را ایسنا برگزار می کند .مرتضی فرج‌آبادی - مدیر گروه عکس ایسنا با اشاره به این‌که زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ عکاسان و خبرنگاران شهید حادثه‌‌ سقوط هواپیمای C130، به ویژه اسماعیل عمرانی و حسن قریب، دو دانشجوی خبرنگار و عکاس شهید خبرگزاری دانشجویان ایران، انگیزه‌ ایجاد و راه‌اندازی این مسابقه‌ بوده است، اضافه کرد: بروز استعدادهای دانشجویان علاقه‌مند به مقوله‌ی عکاسی، از دیگر اهداف خبرگزاری دانشجویان ایران در برگزاری و تدارک جایزه است.

به‌گفته‌ی او، این جایزه با هدف ایجاد فضایی برای دانشجویان علاقه‌مند و گمنام در این رشته‌ی هنری، در بخش‌های تک‌عکس و گزارش تصویری،‏ در شاخه‌های عکاسی خبری، در کلیه‌ی رشته‌های خبری ورزشی، سیاسی، ‌هنری، اقتصادی، فناوری‌های پیشرو و پروژه‌های علمی و صنعتی، میراث فرهنگی ‌و گردشگری، و مستند اجتماعی - با اولویت توجه به محرومان - برگزار می‌شود.

فرج‌آبادی با اشاره به این‌که بخش ویژه‌ا‌ی نیز برای این مسابقه تدارک دیده شده است، توضیح داد: با توجه به اهمیت رشته‌ی عکاسی در دانشگاه‌ها و حمایت از دانشجویان فعال رشته‌ی عکاسی در زمینه‌ی عکاسی خبری، از پنج پایان‌نامه‌ برتر دانشجویی - تنها با موضوع فتوژورنالیسم - که در راستای اهداف خبرگزاری دانشجویان ایران باشند، حمایت مالی و معنوی خواهد شد.

به‌گفته‌ او، زمان معرفی برگزیدگان جشنواره، آذرماه سال 85 همزمان با نخستین سالگرد واقعه‌ی سقوط هواپیمای C130 و جوایز این مسابقه، به‌صورت نقدی خواهد بود. ضمن آن‌که سعی بر این است که تمامی عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه، خریداری شوند.

وی افزود: اسامی داوران و محل برپایی نمایشگاه، به‌زودی با انتشار فراخوان مسابقه اعلام خواهد شد.

کد خبر 1333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز