پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

کیکاووس زیاری: قسمت دوم انیمیشن کامپیوتری «شرکت هیولاها» در دست تولید است. این فیلم که «دانشگاه هیولاها» نام دارد، قرار است اواسط فصل تابستان سال 2013 روی پرده سینماها برود.

598

قسمت دوم فیلم، دنباله ماجراهای اولین قسمت نیست و حوادثی را به تصویر می‌کشد که قبل از شروع قسمت اول اتفاق افتاده‌اند. در دنیای سینما به این نوع فیلم‌ها می‌گویند پیش‌درآمدی بر قسمت اول. به این ترتیب در «دانشگاه هیولاها» تماشاگران با گذشته شخصیت‌های اصلی قصه آشنا می‌شوند. قصه اولین قسمت این انیمیشن خانوادگی و ماجراجویانه درباره دو هیولای عجیب و غریب به نام «سالی» و «مایک» بود که در شرکت هیولاها کار می‌کردند و مثل بقیه هیولاهای این شرکت وظیفه داشتند بچه‌ها را بترسانند. آشنایی آنها با یک دختر کوچولو به نام «بو» آنها را متوجه این نکته می‌کند که از یک طرف نباید از بچه‌ها بترسند و از طرف دیگر، نباید با کارهای عجیب و غریب خود آنها را بترسانند.

فیلم‌نامه «دانشگاه هیولاها» را «پته داکتر» (کارگردان قسمت اول) با همکاری «اندرو استنتون» (کارگردان انیمیشن‌های «وال- ای» و «در جست‌وجوی نیمو» که در نگارش فیلم‌نامه «شرکت هیولاها» هم همکاری داشت) نوشته است و قصه آن حدود پنج سال قبل از شروع قصه اولین قسمت رخ می‌دهد. در این قصه سالی و مایک بدون این‌که یکدیگر را بشناسند، وارد دانشگاه هیولاها شده‌اند تا از آن‌جا مدرک بگیرند. در این دانشگاه به هیولاها یاد داده می‌شود که چه‌طور بچه‌ها را بترسانند و به آنها گفته می‌شود بچه‌ها دشمنان اصلی هیولاها هستند. اتفاقاتی در دانشگاه رخ می‌دهد که باعث آشنایی سالی و مایک با یکدیگر می‌شود. آنها پس از آشنایی، میانه چندان خوبی با یکدیگر پیدا نمی‌کنند. در عین حال، قصه فیلم به صورت موازی به معرفی شخصیت «بو» در جمع خانواده‌اش هم می‌پردازد.

«دانشگاه هیولاها» مثل اکثر انیمیشن‌های کامپیوتری موفق چند سال اخیر سینما به صورت سه بعدی تهیه و تولید خواهد شد. کارگردان این فانتزی کمدی و حادثه‌ای «دن اسکانتن» است که با این فیلم، اولین انیمیشن سینمایی خود را ارائه می‌کند. او قبل از این فقط یک فیلم بلند سینمایی ساخته که حال و هوایی مستندگونه دارد و در باره یک مجری محبوب برنامه‌های تلویزیونی در دهه 1970 میلادی است.

اسکانتن یکی از نویسندگان فیلم‌نامه انیمیشن کامپیوتری «ماشین‌ها» هم بوده است. «جان گودمن»، «بیلی کریستال» و «مری گیبز» برای دومین بار صدای خود را به سه شخصیت اصلی قصه یعنی سالی، مایک و بو قرض می‌دهند. «دانشگاه هیولاها» اولین محصول مشترک دنباله‌دار کمپانی‌های والت‌دیزنی و پیکسار است.

اولین قسمت «شرکت هیولاها» سال 2001 به روی پرده سینماها رفت. تولید این فیلم حدود سه سال طول کشید. این انیمیشن کامپیوتری با هزینه 120 میلیون دلار تهیه شد و در سطح جهانی حدود 500 میلیون دلار فروش کرد. از همان زمان بحث تولید دومین قسمت آن مطرح شد، ولی سازندگان فیلم به دنبال یک قصه جذاب و پرکشش بودند. از آن‌جا که شخصیت‌های اصلی فیلم در قسمت اول خلق شده‌اند، هزینه‌های تولید قسمت دوم کمتر خواهد شد.

کد خبر 132848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز