چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

با بازیافت مواد هم می‌توان در گینس رکورد زد.

598

البته در کتاب رکودهای گینس که همه در تلاش‌اند بزرگ‌ترین‌ها، کوچک‌ترین‌ها، برترین‌ها و... را در آن به رخ بکشند، تعداد رکوردهای بازیافت جزو کمترین‌ترین‌هاست. در سایت این رکوردهای جهانی، چهار مورد بیشتر درباره بازیافت نیست.

بازیافت زباله؛‌ 8 ساعت، 8800 کیلو!

آخرین رکورد بازیافت مربوط به روز اول نوروز(21 مارس) است. در این روز، در شانگهای چین بیشترین بطری پلاستیکی به وزن 8 هزار و 799 کیلوگرم در 8 ساعت بازیافت شد. قبلاً رکورد مربوط به بازیافت، جمع‌آوری 2 هزار و 467 کیلوگرم بطری بود. البته درکتاب رکوردهای امسال در بخش بازیافت یک سگ هم هست که می‌توان لقب مهم‌ترین دوستدار طبیعت را به او داد. «توبی» 26 هزار بطری پلاستیکی قابل بازیافت جمع‌آوری کرد و با تحویل آن به صاحبش رکورد جمع‌آوری بیشترین بطری پلاستیکی را به خود اختصاص داد.

بزرگ‌ترین سطل بازیافت

 بزرگ‌ترین سطل بازیافت زباله جهان، با 7 متر و 13سانتی‌متر ارتفاع و 4 متر و 76 سانتی‌متر شعاع، در 20‌ژوئن (30خرداد) سال 2009 (1388)در شهر لیسبون کشور پرتغال به نمایش در آمد.

لباس‌های بازیافت شده!

بیشترین لباس هم‌زمان بازیافت ‌شده 33 هزار و 88 جفت شلوار جین بوده است که در تابستان سال 2009 توسط مجله کودکان «نشنال‌ جیاگرافی» برای بازیافت جمع‌آوری شد. این لباس‌های جمع‌آوری شده در ایالت واشنگتن امریکا به نمایش درآمد.

کد خبر 132838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز