دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

مهدی سیدصالحی با اینکه خیلی دیر در تمرینات استقلال حضوریافت، اما خیلی زود خودش را به‌عنوان یک چهره گلزن در این تیم مطرح کرد. اوبه دلیل مصدومیت نمی‌توانست از ابتدای فصل برای استقلال بازی کند.

فوتبال - استقلال

حضور دیرهنگام سیدصالحی اما نتوانست جلوی پیشرفتش را بگیرد و در 4مسابقه‌ اولی که برای این تیم بازی کرد، 5 گل به ثمر رساند. سیدصالحی می‌گوید: «برای بازی در استقلال انگیزه زیادی داشتم. روزی 6 ساعت تمرین می‌کردم تا آماده شوم. می‌دانستم که باید فعالیت و تمرین بیشتری کنم تا بتوانم برای بازی کردن آماده شوم. خدا هم کمکم کرد و در 4مسابقه اولم گل زدم.»

مهدی سیدصالحی به قدری خوب بازی کرد که خیلی زود تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی استقلال شد. البته در دربی 70 از ابتدا در ترکیب تیمش قرار نگرفت و آرش برهانی به جای او به میدان رفت و تک‌گل مسابقه را هم به ثمر رساند؛ «من و آرش فرقی نمی‌کند. البته دوست داشتم که از اول بازی کنم ولی این تصمیم کادرفنی بود. من بازیکن آقای مظلومی هستم و هر وقت که او لازم بداند می‌تواند مرا روی نیمکت قرار دهد. اتفاقا جذابیت فوتبال به همین است که بازیکن مطمئن نیست که در بازی پیش رو مورد استفاده قرار می‌گیرد یا نه.» او ادامه می‌دهد: «من، فرهاد و آرش هرسه بازیکنان استقلال هستیم و همه زحمت می‌کشیم. به هر حال، همیشه تلاش می‌کنم که در ترکیب باشم و گل بزنم.»

تا هفته سی‌ام لیگ دهم مهاجمان استقلال عملکرد قابل‌قبولی داشتند و سیدصالحی به‌عنوان کسی که در نیم فصل دوم به ترکیب این تیم اضافه شد، خیلی زود توانست خودش را به بقیه مهاجمان برساند؛ «خودم خیلی تلاش کردم و آقای مظلومی هم به من اطمینان کرد و بازی داد. سعی کردم جواب اطمینان سرمربی تیم را بدهم.»

پرویز مظلومی قبل از اینکه سیدصالحی آماده بازی شود، از او تعریف کرده بود. او در مصاحبه‌ای گفته بود که استقلال همیشه یک مهاجم سرزن داشته و آخرین آن رضا عنایتی بوده است. اما در ادامه به سیدصالحی اشاره کرده بود؛ اینکه او می‌تواند یک مهاجم سرزن دیگر برای استقلال باشد؛ «مظلومی نسبت به من لطف دارد. قبل از شروع لیگ هم صحبت‌هایی شده بود که من را از فهرست استقلال کنار بگذارند. آن موقع سرمربی تیم چنین اجازه‌ای نداد و من به همین شکل در تیم ماندم.»

حالا سیدصالحی یکی از مهاجمان تأثیرگذار استقلال به حساب می‌آید؛ بازیکنی که حسرت باخت استقلال مقابل تراکتورسازی را می‌خورد و می‌گوید: «اگر این بازی را نمی‌باختیم الان وضعیت بهتری در لیگ داشتیم. می‌توانستیم اختلاف امتیاز خود را با تیم اول و دوم جدول کمتر کنیم. البته با این شکست هنوز شانس قهرمانی داریم و می‌توانیم به صدر جدول برسیم.» استقلال هفته پیش مقابل راه آهن به پیروزی رسید تا امیدهایش برای ماندن در کورس قهرمانی بیشتر شود؛ «خدا کمکمان کرد این بازی را ببریم. الان 4 بازی آخر لیگ برای ما حکم فینال را دارد. دیگر فرصت اشتباه نداریم و می‌دانیم که پیروزی در 4مسابقه خیلی به قهرمانی استقلال کمک می‌کند. چون معتقدم که تیم اول و دوم جدول در 4 مسابقه خود مطمئنا دچار لغزش می‌شوند و ما می‌توانیم قهرمان شویم.»

او ادامه می‌دهد: «استقلال به غیر از لیگ در جام حذفی هم شانس قهرمانی دارد. نمی‌شود گفت که استقلال در یکی از 2 جام شانس بیشتری دارد و به‌نظر من، می‌توانیم هم جام حذفی را از آن خود کنیم و هم لیگ برتر را.»

پیش از اینها، استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باید مقابل پاختاکور ازبکستان قرار بگیرد. این تیم که مسابقه رفت را در ورزشگاه آزادی پیروز شده، امیدوار است که در بازی برگشت هم به پیروزی دست یابد. اگر این اتفاق رخ دهد، مردان پرویز مظلومی هم می‌توانند به صعود از گروه B مسابقات امیدوار شوند؛ «واقعیت این است که ما نباید در بازی اول مقابل السد امتیاز از دست می‌دادیم. بازی با السد در ورزشگاه آزادی برگزار شد و ما هر طور شده باید این مسابقه را می‌بردیم. اگر 3 امتیاز آن مسابقه را می‌گرفتیم، می‌توانستیم تیم صدرنشین گروه را که 7 امتیازی است تهدید کنیم.» مهدی سیدصالحی تأکید می‌کند: «یکی از هدف‌های دیگر استقلال در طول این فصل صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیاست. ما می‌خواهیم که به هدفمان برسیم و مطمئن هستیم که می‌توانیم.»

سیدصالحی درباره پاختاکور ازبکستان نیز می‌گوید: «پاختاکور تیم خوبی است ولی تیمی نیست که نتوانیم در ازبکستان از آن امتیاز نگیریم. به هر حال، در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم نوسان وجود دارد و می‌تواند به نفع ما باشد. البته این موضوع می‌تواند برای حریفان ما هم اتفاق بیفتد و برای ما بد شود. در هر صورت نمی‌خواهیم خیلی زود با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کنیم.»

کد خبر 132664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز