اگر استقلال موفق به شکست پاختاکور ازبکستان نمی‌شد، کارش برای صعود به مرحله حذفی گره می‌خورد ولی شاگردان پرویز مظلومی در بهترین زمان ممکن یک پیروزی شیرین را جشن گرفتند .

فوتبال

آبی‌های تهران در این دیدار با نتیجه 4بر2 حریف خود را شکست دادند تا 4 امتیازی شوند و بعد از السدقطر که با شکست دادن النصر عربستان 7 امتیازی شد در رده دوم جدول قرار بگیرند. تیم‌های النصر و پاختاکور هم در رده سوم و چهارم قرار دارند. النصر هم مثل استقلال 4 امتیازی است ولی به‌دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار گرفته است. بازی بعدی استقلال در ازبکستان مقابل همین تیم پاختاکور خواهد بود و اگر نماینده ایران آن بازی را هم با پیروزی پشت سر بگذارد، شانس زیادی برای صعود از این گروه خواهد داشت.

انتظار می‌رفت پس از پیروزی آبی‌پوشان در دربی 70، هواداران استقلال از بازی‌های بعدی تیمشان استقبال بیشتری به‌عمل بیاورند اما از این دیدار حساس فقط حدود 10 هزار تماشاگر استقبال کردند. البته بارانی بودن هوای تهران نیز در این موضوع بی‌تأثیر نبود.‎ ‎
نکته قابل توجه در حاشیه مسابقه دیروز این بود که کارلوس کی‌روش سرمربی جدید تیم ملی ایران برای نخستین بار پس از به‌عهده گرفتن این سمت در ورزشگاه آزادی حضور یافت و بازی استقلال و پاختاکور را از نزدیک دید.‎ ‎عباس ترابیان، آنتونیو سیموئز و میک مک درموت هم به همراه کی روش در جایگاه ویژه آزادی حضور داشتند.‎ ‎

گل زود هنگام پاختاکور

استقلال در همان ابتدای بازی دچار شوک شد و دروازه‌اش را باز شده دید ولی این تیم با جبران گل خورده زودهنگام، نیمه اول را با برتری مقابل پاختاکور به رختکن رفت. در ابتدای این دیدار دوسان ساویک در دقیقه 5 با شوتی سنگین دروازه محمد محمدی را گشود. این ضربه از پشت محوطه جریمه زده شد و البته توپ با برخورد به سر شکوری مسیرش تغییر پیدا کرد. شادمانی ازبک‌ها اما دوام چندانی نداشت و هوار ملامحمد روی یک‌ضربه ایستگاهی که حاصل پاس رو به عقب مدافع به دروازه‌بان بود، بازی را به تساوی کشاند.

در این لحظه هافبک عراقی استقلال‌ شوت کات‌داری زد که توپ پس از برخورد به بازیکن حریف تبدیل به گل تساوی شد. فشار حملات استقلال پس از به ثمر رساندن گل تساوی بیشتر شد تا اینکه در دقیقه 23 فرهاد مجیدی روی پاس بلند ایمان مبعلی با دروازه‌بان پاختاکور تک به تک شد. در این لحظه مدافع حریف جا مانده بود و مجیدی با خروج اشتباه دروازه بان پاختاکور و عبور از او گل دوم را به ثمر رساند.

نکته مهم در نیمه اول آسیب دیدگی فرهاد مجیدی بود و کاپیتان استقلال از مصدومیت خود بسیار عصبانی شد. او دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد و مظلومی را مجبور کرد که از سید صالحی در ترکیب تیمش استفاده کند.

گلزنی دوباره برهانی

استقلال در ابتدای نیمه دوم برخلاف بازی‌های گذشته که پس‌از زدن گل برتری عقب می‌کشید باز هم به بازی هجومی خود ادامه داد اما فرصت‌های گلزنی این تیم یکی پس از دیگری توسط برهانی و سید‌صالحی از دست رفت. در دقیقه 57 اما سید‌صالحی که در نیمه نخست به‌جای مجیدی وارد زمین شده بود، سانتر ارسالی شیرزاد از جناح چپ را با ضربه محکم سر به تور دروازه دوخت.

در دقیقه 90 و درحالی‌که همه در انتظار شنیدن سوت پایان بازی بودند، پاختاکور با زدن گل دوم اختلاف را به حداقل رساند. غفلت مدافعان استقلال باعث شد اندکی پیش از اینکه داور چهارم 4 دقیقه وقت اضافه را اعلام کند، توپ توسط مهاجم پاختاکور به گوشه دروازه فرستاده شود و محمدی هم نتوانست مانع از فروپاشی دروازه‌اش شود. برهانی اما اجازه نداد اختلاف کم شود و در آخرین دقیقه بازی پس از عبور از مدافعان، دروازه پاختاکور را برای چهارمین بار باز کرد. دیگر اتفاق مهم این دیدار هم بازگشت مجتبی جباری به ترکیب بود و او در دقایق پایانی جایگزین مبعلی شد.

کد خبر 131691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز