گروه حوادث: در حادثه دلخراشی که برای تعدادی از زائران حج رخ داد یک نفر کشته و 18 نفر زخمی شدند.

این حادثه بعد از ظهر چهارشنبه 24 فروردین، رخ داد و در جریان آن، یک خودروی سواری با کاروان زیارتی ایرانی برخورد کرد و حادثه مرگباری را رقم زد. در این حادثه یک زن 86 ساله به‌نام بهجت تلاشی جان باخت و مجروحان نیز با انتقال به بیمارستان، تحت درمان قرار گرفتند. دختر تنها جان باخته این حادثه که شاهد مرگ مادرش بود، در تشریح ماجرای حادثه به همشهری گفت: سال 87 بود که مادرم برای بار دوم جهت رفتن به مکه مکرمه ثبت‌نام کرد. در همان موقع خیلی دوست داشت که من و خواهرم نیز او را همراهی کنیم و می‌گفت از آرزوهایش است که همراه فرزندانش به این سفر برود. یکسال بعد اسم مادرم برای سفر به مکه اعلام شد اما او که اصرار داشت همراه بچه‌هایش به این سفر برود، از رفتن منصرف شد تا اینکه امسال مقدمات سفر فراهم شد و 15 فروردین‌ماه، من به همراه مادر و خواهرم، عازم سفر حج شدیم.

از اینکه در این سفر همگی در کنار هم بودیم، خوشحال بودیم تا اینکه صبح چهارشنبه 24 فروردین، به همراه کاروان راهی زیارتگاهی در مکه شدیم. حدود ظهر بود که به قبرستان ابوطالب(ع) رسیدیم. بعد از زیارت، مدیر کاروان تمام زائران را جمع کرد تا سوار اتوبوس شویم. من و خواهرم در دو طرف مادرم ایستاده بودیم تا به او کمک کنیم سوار اتوبوس شود اما ناگهان یک خودروی سواری تویوتا را دیدیم که مرد جوانی سوارش بود و با سرعت زیاد به سمت جمعیت در حال حرکت بود.قبل از اینکه اعضای کاروان عکس‌العملی از خودشان نشان دهند، این خودرو ابتدا با چند نفر از زائران برخورد کرد و بعد به سمت ما آمد. در یک چشم بر هم زدن، خودرو با من و مادرم برخورد کرد و هر دوی ما به گوشه‌ای پرت شدیم.

بعد از این تصادف، خودروی مورد نظر کمی جلوتر متوقف شد و در همان لحظه راننده را دیدم که نگاهی به پشت سرش انداخت و وقتی دید که مردم به سمتش می‌دوند، از محل گریخت.
شاهد حادثه در ادامه گفت: بعد از فرار راننده، مادرم هنوز نفس می‌کشید و با من صحبت می‌کرد. خیلی زود او را به بیمارستان منتقل کردیم و آنجا بود که متوجه شدم در این حادثه به غیر از مادرم 18 نفر مجروح شده بودند که 6 نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافته و 12 نفر هم سرپایی مداوا شده بودند.

در بین مجروحان، حال مادرم از همه بدتر بود و همان روز در بیمارستان از من حلالیت طلبید و خواست نگران هیچ‌چیزی نباشم. پزشکان بعد از انتقال وی به اتاق مراقبت‌های ویژه و انجام عکسبرداری و اسکن، به من و خواهرم اطلاع دادند که مادرم دچار ضربه مغزی و خونریزی داخلی شده است و ساعتی بعد از این حادثه، وی در بیمارستان جان باخت. بعد از این حادثه، برخی از مسئولان با حضور در هتلی که در آنجا اقامت داشتیم و برگزاری مراسم عزاداری با ما همدردی کردند و چند روز بعد ما به ایران برگشتیم و قرار است پیکر مادرم تا آخر هفته، به کشور منتقل شود.

کد خبر 132606

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز