یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر - احمد افشار: موزه معاصر فلسطین به مناسبت ایام فاطمیه نمایشگاه عکس نیایش را برگزار می‌کند.

نمایشگاه عکس «نیایش»، جلوه‌های مختلف نماز و نیایش را در عرصه‌های گوناگون همچون نماز در جبهه، محل کار و... از فردا، به‌مدت یک ماه به نمایش می‌گذارد. علی فریدونی، سید محمد سجادی، محمدرضا مددی، مهدی قاسمی، احسان خسروی، محمد بابایی، مهدی معصومی‌گرجی و یوسف اکبری ازجمله هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید. از سوی دیگر، در خانه هنرمندان ایران به میزبانی گالری ممیز نمایشگاه بهترین طراحی‌ از نمایش «عجایب المخلوقات» اثر رضا ثروتی به همت اعضای خانه طراحی ایران از ساعت17عصر امروز برگزار و بهترین طراحی‌ها از این اجرا به نمایش گذاشته می‌شود. به گفته رضا ثروتی، هدف از انجام این کار، ایجاد یک ارتباط میان‌رشته‌ای در هنر است تا مانند دهه 40 ایران که دوران طلایی هنر و ادبیات بود، زمینه حضور هنرمندان رشته‌های مختلف در سالن تئاتر فراهم شود و همانطور که هنرمندان تئاتر از دیگر هنرها برای تولید آثارشان بهره می‌گیرند، دیگر هنرمندان نیز از تئاتر برای تولید آثارشان بهره بگیرند. این نمایشگاه تا
6 اردیبهشت ماه برپاست.

همچنین امروز در نگارخانه «خیال» مؤسسه صبا، نمایشگاهی با عنوان طبیعت در نگاه نقاشان «نوگرای ایران» گشایش می‌یابد و تا 29 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت. این نمایشگاه با رونمایی از آثار سهراب سپهری، ایران درودی، چنگیز شهوق و منوچهر یکتایی همراه خواهدبود و دربردارنده آثار 50 هنرمند و استاد نقاشی است که تابلوهای آنها در گنجینه مؤسسه صبا نگهداری می‌شود. این آثار که از گنجینه فرهنگستان هنر و مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا انتخاب شده است، برای نخستین بار به نمایش درمی‌آید و در نوع خود کم نظیر و بسیار با ارزش است. گالری گلستان فعالیت تازه خود را در سال 90، از دوم اردیبهشت‌ماه با برپایی نمایشگاه نقاشی یکی از نوادگان کمال‌الملک غفاری آغاز خواهد کرد. در این نمایشگاه آثار نقاشی شهرزاد غفاری به نمایش درخواهد آمد.

در گالری شیرین نمایشگاه نقاشی مناظر طبیعی در کنار المان‌های سنتی‌ لیلا جلایر و یلدا جعفری، مادر و دختر برپا شده است. آثار لیلا جلایر شامل 11 اثر آبرنگ در ابعادی متفاوت از مناظر طبیعی می‌شود. او در این نمایشگاه نقاشی‌هایی از بناهای تاریخی ایران چون ارگ بم، طاق بستان، کوهی در بندر انزلی و... را ارائه داده است. جلایر برای خلق این نقاشی‌ها به شیوه دلخواه خود از مناظر و ابنیه‌های تاریخی عکاسی کرده و به سبک خود دیده‌هایش را به تصویر در آورده است. رنگ‌آمیزی این آثار بیشتر از رنگ‌های خاکی و به شکل رنگ‌های موجود در طبیعت گرفته شده است. این نمایشگاه تا هفتم اردیبهشت‌ماه دایر خواهد بود.
در گالری ماه نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های

قاسم محمدی از سوم اردیبهشت ماه به روی دیوار می‌رود که تا 13 اردیبهشت ماه ادامه دارد. نگارخانه برگ نیز با آثاری از هانیبال الخاص، ‌شیوایی، عربشاهی، تبریزی، نصر و... به استقبال نمایشگاه نقاشی معاصر و نسل نو رفته است. این نمایشگاه تا 5 اردیبهشت‌ماه برپاست. در نگارخانه ایوان سپید هم نمایشگاه نقاشی‌های استاد علی رضا در‌معرض بازدید علاقه‌مندان هنر قرار می‌گیرد. این نمایشگاه از دوم تا 14 اردیبهشت ماه برپا خواهد شد.

کد خبر 132508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز