جمعه ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین - امیر زنده‌رود: امروزه با خبر بودن از وضعیت آب و هوا یکی از عمومی‌ترین اطلاعاتی است که به طور متناوب به آن نیاز داریم.

امیر زنده‌رود

اغلب ما انسان‌ها به طور ناخودآگاه نسبت به پیش‌بینی وضع آب و هوا کنجکاو هستیم.

اطلاع از آخرین وضعیت شرایط جوی در روزهای آینده، می‌تواند برای ما خیلی مفید و یا عدم آگاهی از آن می‌تواند ما را دچار دردسر کند.

به عنوان مثال اگر قصد سفر داشته باشید اطلاع از شرایط جوی مقصد برای روزهای آینده نقش موثر و مفیدی را در برنامه‌ریزی سفر‌تان می‌تواند داشته باشد

همشهری‌آنلاین از ابتدا صفحه‌ای مستقل با نام آب و هوا داشت تا مخاطبان را از شرایط جوی به خصوص برای سفر آگاه سازد. این صفحه را عموما من اداره می‌کنم  و هر وقت نباشم همکارانم کار را دنبال می‌کنند و این رویه‌ای همگانی در همشهری‌آنلاین است.  ما تلاش می‌کنیم در کنار خبر رسانی؛ مخاطبان را با مباحثی در زمینه آب و هوا آشنا سازیم.

از آنجایی که گزارشات مربوط به وضعیت آب ‌و هوا توسط سازمان هواشناسی کشور تهیه و تنظیم می‌شود و این اطلاعات اغلب تخصصی همراه با واژه‌های غیر متداول در زبان عامیانه می‌باشد، می‌توانید در صفحه آب و هوا با واژگان هواشناسی آشنا شوید.

more  یک نمونه:  آشنایی با واژگان هواشناسی

همینطور سعی کرده‌ایم مفاهیم تخصصی‌تری را در زمینه آب ‌و هوا جمع‌آوری کنیم، مفاهیمی که بعضا در مقاطعی به‌ آنها برمی‌خوریم مانند ریزگرد چیست؟، گازهای گلخانه‌ای چیست؟، آلودگی هوا چیست؟ و گردباد (Tornado) چیست؟ که آنها را هم می‌توانید در صفحه مضامین تخصصی آب و هوا ببنید.

more  آشنایی با مضامین تخصصی آب و هوا

دوباره فرصتی دست دهد باز هم  شما را در جریان تحولات این صفحه قرار خواهم داد

کد خبر 132414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز