مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

پروژه ملی تونل رسالت پس از 9 سال کار و تلاش و انتظار، ساعت 19 روز شنبه 24 تیر ماه با حضور رئیس جمهور، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، پایتخت نشنیان می توانند پس از انجام مراسم افتتاحیه از صبح روز یکشنبه 25 تیرماه این تونل را نیز در لیست مسیرهای تردد خود قرار دهند.

تونل رسالت  به عنوان  مهمترین محور ارتباطی متصل کننده شرق وغرب تهران در محدوده شمالی  وشمال مرکزی تهران واقع شده و قسمتی از مسیر بزرگراه شرقی - غربی رسالت محسوب می شود که خود این  بزرگراه یکی از طولانی ترین بزرگراههای قلب شهر تهران به شمار می رود.  

 تونل  رسالت که از ابعاد  جغرافیایی تقریبا در میانه بزرگراه رسالت ودر حد فاصل دو بزرگراه آفریقا و کردستان و در مرز شمالی محدوده طرح کنترل ترافیک قرار دارد حجم تردد سنگین وسایل نقلیه در محورهای موازی با آن شامل بزرگراه همت ، خیابانهای شهید بهشتی و مطهری را بر دوش بکشد .

تونل رسالت با 1900 متر طول  دارای دو تونل باند رفت و برگشت با سه خط عبوری است که طول تونل بزرگ 840 متر و تونل کوچک 150 متر و دهانه داخلی 13.5 متر، قطر حفاری‌‌های آن 16.9 متری  و شیب طولی 2.7 درصد در تونل‌های بلند و 4درصد در تونل‌های کوتاه است.

این تونل به منظور تامین تردد در امتداد بزرگراه آفریقا  و با اجرایی شدن احداث  یک پل به طول 81 متر و عرض 10 متر می تواند شهروندان را در مدت 3 دقیقه از میدان آفریقا به بزرگراه حکیم برساند.

همچنین  تونل رسالت از نظر ترافیکی به سیستم هایی همچون نظارت تلویزیونی ، تشخیص خودکار حوادث ، تابلوها و علامات متغیر خبری ، سیستم شمارشگر خودروها ، راهبندی های هوایی ، تلفن های اضطراری ، کنترل دسترسی ها ، تشخیص ارتفاع غیر مجاز وسایل نقلیه مجهزاست و به این ترتیب شهروندان با رفت و آمد در آن دیگر هیچ فاصله ای میان خود وتونل های دارای استاندارهای جهانی حس نخواهند کرد.

کد خبر 1324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز