امیر بهادری نژاد: خبر اول- محمد مایلی‌کهن دیروز به ایسنا گفت:

من دیدم یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال مصاحبه کرده و گفته کی‌روش موافق نیست مبلغ قراردادش عنوان شود. این از آن حرف‌هایی است که با واقعیت و صداقت فرسنگ‌ها فاصله دارد. تا جایی که من می‌دانم مبلغ قرارداد او و همکارانش بالای 15 میلیون دلار است.خبر بعدی- خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های جهان هفته‌گذشته خبر دادند که مبلغ قرارداد کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران، سالانه 2میلیون دلار 1.38 میلیون یورو) است.

خبر دیگر: در تعطیلات نوروزی سال‌جاری، مجله معتبر فرانس فوتبال، میزان دستمزد مربیان فوتبال جهان را در فصل 2011-2010 اعلام کرد.( جدول منتشرشده در انتهای این ستون آمده است).
ارزیابی: با نگاهی به رده‌بندی 10مربی گران جهان می‌توان مربیانی چون رافائل بنیتس، فلیکس ماگات و روی‌هاجسون را مشاهده کرد که به‌دلیل عملکرد ضعیف خود در این فصل از باشگاه‌های محل خدمت خود اخراج شده‌اند.

مقایسه- با توجه به سوابق کاری کی‌روش بعید است که او از نظر کیفیت فنی و دانش فوتبال پایین‌تر از مربیانی چون هاجسون، اسپالتی و ماگات باشد. البته طبیعی است که دستمزد مربیان باشگاهی به‌دلیل درگیری تمام‌وقت در باشگاه‌ها بیشتر از مربیان تیم‌های ملی باشد اما اگر کی‌روش را همسطح مربیانی که نام آنها پیش‌تر برده شد بدانیم و اگر بازهم قرارداد1.38 میلیون یورویی کی‌روش صحت داشته باشد، باید پذیرفت که در این قرارداد فدراسیون فوتبال بیش از کی‌روش بهره برده است.

نتیجه- شفاف‌سازی‌، واژه‌ای است که فوتبال ما سال‌هاست از آن محروم شده است. حالا که مفاد قرارداد مالی بزرگ‌ترین مربیان فوتبال جهان به‌صورت شفاف و بدون ترس از پرداخت مالیات اعلام می‌شود، دلیلی ندارد که فدراسیون فوتبال از انتشار مبلغ واقعی قرارداد کی‌روش طفره برود.مادامی که این مبلغ به‌صورت شفاف اعلام نشود باید تا پایان مدت قرارداد کی‌روش در انتظار انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد مفاد مالی این قرارداد بود.

جدول

کد خبر 132097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز