دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: ماجرای اکران سینماها شکل جالبی به خود گرفته‌است. رقابت «اخراجی‌ها3» و «جدایی نادر از سیمین» همچنان رونق‌بخش گیشه سینماهاست؛ 2 فیلمی که پخش‌کننده مشترکی دارند و شاید همین مسئله باعث شده بود که فروش این فیلم‌ها چند روزی مساوی اعلام شود.

از اواخر هفته گذشته اما فاصله‌ها قدری زیاد شد. روز پنجشنبه «جدایی نادر از سیمین» در تهران 7 میلیون تومان بیشتر از «اخراجی‌ها3» فروخت. فیلم فرهادی در هفته اول اکرانش بیشتر از فیلم ده‌نمکی در تهران می‌فروخت ولی پس از آن «اخراجی‌ها 3» یکه‌تاز گیشه شد تا اینکه با پایان تعطیلات و پایین آمدن فروش فیلم، ماجرا شکل دیگری به خود گرفت. جالب اینکه «اخراجی‌ها 3» روز جمعه جاماندن از «جدایی نادر از سیمین» را جبران کرد و 2 میلیون تومان بیشتر فروخت. فروش بیشتر فیلم ده‌نمکی در روز جمعه البته قابل تحلیل است. در واقع طیف مخاطبان این ساخته ده‌نمکی بیشتر در ایام تعطیل به سینما می‌روند. شاید به همین دلیل بود که فیلم 7 میلیون کاهش فروش در پنجشنبه را با افزایش 2 میلیونی روز جمعه جبران کرد.

مخاطبان «اخراجی‌ها 3» را بیشتر خانواده‌ها تشکیل می‌دهند در حالی که گویا «جدایی نادر از سیمین» برای جوان‌ها فیلم جذاب‌تری است و در روزهای نیمه تعطیل، این قشر هستند که بیشتر به سینما می‌روند. این فیلم روز شنبه در حالی39.3 میلیون تومان فروخت که فروش اخراجی‌ها به رقم 33.3میلیون رسید. روز یکشنبه هم کارکرد گیشه «جدایی نادر از سیمین» 33 میلیون و اخراجی‌ها 27 میلیون بود. این در حالی است که از ابتدای هفته پخش تیزرهایی تازه از فیلم ده‌نمکی از تلویزیون آغاز شده؛ تیزرهایی که در آن نماهایی از یک فصل موزیکال فیلم نیز گنجانده شده‌است. این ظاهراً تمهید پخش‌کننده برای جبران افت فروش فیلم بوده که البته در روزهای اول هفته جواب نداد.

البته در فروش کل تهران اخراجی‌ها هنوز با فاصله قابل توجهی صدرنشین جدول گیشه است. این فیلم در 23 روز یک میلیارد و 488 میلیون تومان فروخته و جدایی نادر از سیمین در همین مدت زمان به رقم یک میلیارد و 200 میلیون تومان دست پیدا کرده است.«یکی از ما دو نفر»، «سه‌درجه تب» و «زن ها شگفت‌انگیزند» 3 فیلم دیگر روی پرده هستند که در میانشان فیلم تهمینه میلانی فروش بهتری دارد. یکی از ما دو نفر تاکنون در تهران 240 میلیون تومان فروخته است؛ با این توضیح که این فیلم فقط 12سالن را در اختیار دارد.

سه‌درجه تب نیز که 185میلیون تومان فروخته، تهیه‌کننده‌اش به نحوه اکران فیلمش معترض است. او می‌گوید: برخی سالن‌هایی که طبق قرارداد باید سه درجه تب را اکران کنند، در حال حاضر فیلم‌های دیگری را به نمایش درمی‌آورند. زن‌ها شگفت‌انگیزند نیز با 106 میلیون تومان در انتهای جدول گیشه قرار دارد. این فیلم با کاهش سینماهایش، هم‌اکنون 7سالن در اختیار دارد.

کد خبر 132065

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز