مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

پیش‌بینی می‌شود احیای محلات تاریخی، ارتقای کیفیت خانه‌های سلامت و ایجاد محور نمونه در خیابان حافظ- وحدت اسلامی در مجموع، رفاه شهروندی را برای شهروندان محدوده مرکزی شهر به ارمغان آورد.

احیاء محلات تاریخی تهران

عملیات اجرایی طرح تبدیل یکی از محله‌های تاریخی و فرهنگی شهر تهران به محله‌ای شاد و آرام که از اول اسفند آغاز شده بود، تا پایان فروردین ادامه خواهد یافت. محله عباسی که در منطقه 11 قرار دارد، مستعد برای انجام کارهای عمرانی و زیبا‌سازی‌ بوده که در راستای طرح استقبال از بهار مورد توجه ویژه قرار گرفته است. همچنین معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 از برنامه‌ریزی انجام شده برای ارتقای کیفیت خانه‌های سلامت در این منطقه خبر داده که همزمان با آغاز سال نو و ازسر گیری فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در محله‌ها، خدمات این مراکز ارتقا خواهند یافت.همچنین با اجرای طرح استقبال از بهار، محور خیابان حافظ- وحدت اسلامی در محدوده منطقه 11 که یکی از شریان‌های اصلی محدوده مرکزی شهر تهران است، به محور نمونه تبدیل می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود این اقدامات در مجموع، رفاه شهروندی را برای شهروندان محدوده مرکزی شهر به ارمغان آورد.

محله عباسی، محله‌ای آرام

عملیات اجرایی طرح تبدیل محله عباسی به محله‌ای شاد و آرام که از اول اسفند آغاز شده بود، تا پایان فروردین ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، طرح تبدیل محله‌های مستعد برای انجام کارهای عمرانی و زیبا‌سازی‌ که در راستای طرح استقبال از بهار به اجرا در می‌آید، از اول اسفند در محله عباسی آغاز شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان فروردین ادامه می‌یابد. بر اساس این گزارش، محله عباسی با پیشینه تاریخی و فرهنگی که در منطقه 11 شهر تهران دارد یکی از قدیمی‌ترین محله‌ها با پتانسیل مناسب برای اجرای فعالیت‌های امور شهری است که متأسفانه وجود کوچه‌های تنگ و بافت قدیمی به همراه جمعیت مسکونی متراکم و فرهنگ سنتی شهروندان این محله، انجام بسیاری از اقدامات را با کندی مواجه ساخته که با توجه به بازدیدهای میدانی و بررسی‌های صورت گرفته، مشکلات آن شناسایی و برنامه‌ریزی برای تبدیل محله عباسی به محله‌ای شاد و آرام انجام شده است.

عملیات اجرایی این طرح از نخستین روز اسفند 89 آغاز شده و معاونت‌های فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک، امور شهری و فضای سبز و معاونت اجتماعی و فرهنگی، برنامه‌های پیش‌بینی شده را به اجرا درآوردند که اجرای کانیو، روکش آسفالت، امور عمرانی از قبیل همسطح‌سازی‌ دریچه‌ها، کف‌سازی‌، حفر چاه جذبی، مرمت جداول، پل‌سازی‌، همسطح‌سازی‌ آسفالت، خط‌کشی محوری، خط‌کشی عابرپیاده، نصب تابلوهای انتظامی، نصب علائم هشدار‌دهنده، جمع‌آوری سرعت‌گیر پلاستیکی، احداث چپ‌گرد و دوربرگردان، نصب چراغ راهنمایی، نصب بشکه ایمنی، پوشش پل عابر‌پیاده، نصب تابلوهای تعیین مسیر، رنگ‌آمیزی المان‌های شهری، بهسازی‌ خیابان عباسی جنوبی، سیمانکاری جداره‌های شهری، نماسازی مساجد، اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی از جمله دیدار با خانواده شهدا، برنامه‌های گسترده برای درختکاری در مدارس و بوستان‌ها، شست‌وشوی دیوارهای مساجد و مدارس، برگزاری نشست‌های شهردار منطقه با ائمه جماعات، شورایاران، خانواده شهدا، معتمدین و کسبه، ارائه خدمات مشاوره‌ای و رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های نیازمند از جمله اقدامات انجام شده در این محله بوده که تاکنون انجام شده است.

کیفیت خانه‌های سلامت منطقه11 ارتقا می‌یابد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 از برنامه‌ریزی انجام شده برای ارتقای کیفیت خانه‌های سلامت در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، همزمان با آغاز سال نو و از سر گیری فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در محله‌ها، معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه در نظر دارد با کیفی‌سازی‌ فعالیت خانه‌های سلامت، خدمات این مراکز را ارتقا دهد.

مهدی محمود اقدم، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 با اشاره به اینکه تمام محله‌های این منطقه در سال گذشته دارای خانه سلامت شدند، به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ارتقای کیفیت خدمات این مراکز اشاره کرد و گفت: خانه‌های سلامت یکی از پایگاه‌های خدماتی در محله‌ها هستند که خدمات رایگان پزشکی در زمینه‌های مختلف مثل مشاوره، تست قند خون و... به شهروندان ارائه می‌کنند و از آنجا که بر اساس طرح حوزه اجتماعی و فرهنگی، هر محله باید یک خانه سلامت داشته باشد تا همه شهروندان بتوانند از این خدمات استفاده کنند، با پیگیری حوزه اجتماعی و فرهنگی، این طرح به اجرا در آمده و با رفع کمبودها تمام محله‌ها صاحب خانه سلامت شدند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 در این باره می‌گوید: با راه‌اندازی کامل خانه‌های سلامت در محله‌ها به‌دنبال کیفی‌سازی‌ فعالیت‌های این مراکز هستیم که با مشارکت شورایاران این امر تاکنون به خوبی محقق شده است و امیدواریم در سال جدید کیفیت خدمات این مراکز را به مراتب ارتقا دهیم.

محور خیابان حافظ- وحدت اسلامی در حال تبدیل به محور نمونه است

با اجرای طرح استقبال از بهار، محور خیابان حافظ- وحدت اسلامی در محدوده منطقه 11 به محور نمونه تبدیل می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، اجرای طرح استقبال از بهار که از نخستین روز اسفند آغاز شد و تا پایان فروردین ادامه خواهد یافت، تبدیل محله عباسی به محله نمونه و محور خیابان حافظ- وحدت اسلامی به محور نمونه را برای این منطقه به همراه داشته است که این اقدامات در مجموع رفاه شهروندی را برای شهروندان محدوده مرکزی شهر به ارمغان می‌آورد.

از همین رو طرح تبدیل خیابان حافظ- وحدت اسلامی به محور نمونه که یکی از شریان‌های اصلی محدوده مرکزی شهر تهران است، با تلاش و جدیت آغاز شده و رفع نیازهای زیبا‌سازی‌، خدمات شهری، فضای سبز، عمرانی، ترافیکی و... را در پی خواهد داشت که بخش عمده کار روی بافت تجاری نیمه شمالی این خیابان از پل حافظ تا خیابان امام خمینی (ره) انجام شده است.
شست‌وشوی بدنه پل حافظ و رنگ‌آمیزی المان‌های شهری، نورپردازی و آذین‌بندی، کاشت نهال در حاشیه پیاده‌رو، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و رفع نواقص روشنایی در مسیر این خیابان و میادین حسن‌آباد و وحدت اسلامی از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای طرح استقبال از بهار در محور نمونه خیابان حافظ- وحدت اسلامی، انجام شده است.

کد خبر 131814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز