مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

نه میلیون متر از خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران در سال گذشته خط‌کشی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک، سید جعفر تشکری هاشمی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت : میزان خط‌کشی معابر شهری  با استناد به آمار سال 84 به طور متوسط 24 هزار و 657 متر در هر روز بوده‌است. خط‌کشی محوری معابر به عنوان وسیله‌ای تنظیم کننده و هشداردهنده نقش انکارناپذیری در کنترل و هدایت ترافیک ایفا می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تاثیر خط‌کشی در انتقال بخشی از اطلاعات، مقررات و هشدارها به راننده بدون این که توجه وی را از مسیر منحرف کند، افزود: خط‌کشی اصولی، ظرفیت معابر را از طریق تنظیم صحیح جریان ترافیک افزایش می‌دهد.در ساعات شب و در شرایط نامساعد جوی، خط‌کشی‌ها با خاصیت بازتابش(Delineation) به تامین ایمنی معابر کمک می‌کنند.

معاون شهرداری تهران با تاکید بر هزینه‌هایی که صرف اجرا و نگه‌داری خط‌کشی معابر می‌شود، خاطرنشان ساخت: عملیات خط‌کشی با توجه به تراکم ترافیک در ساعات روز، در ساعات شب و هنگامی که شهروندان عمدتا در خواب و استراحات به سر می‌برند انجام می‌شود.

تشکری هاشمی در پایان عدم عبور از روی مسیرهای خط‌کشی شده را موجب افزایش ماندگاری آن‌ها دانست و گفت: از شهروندان انتظار می‌رود با حرکت میان خطوط ضمن رعایت قانون، در نگهداری خط‌کشی معابر با خدمت‌گزاران خود در شهرداری تهران همکاری کنند.

کد خبر 1316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز