استقلال بعد از شکست دادن پرسپولیس در یک بازی حیثیتی، روزهای شیرینی را پشت سر گذاشت ولی آنها در لیگ قهرمانان آسیا در نقطه‌ای دور از آرامش قرار دارند.

فوتبال

شاگردان پرویز مظلومی عصر امروز در حالی به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌روند که با یک امتیاز در انتهای جدول قرار دارند و کسب هر نتیجه‌ای غیراز پیروزی، امیدهای آنها را برای صعود از این مرحله تبدیل به یأس خواهد کرد. استقلال در نخستین بازی خود در این جام مقابل السد قطر در تهران متوقف شد و در بازی بعد مغلوب النصر عربستان شد که این یک شروع ضعیف برای آبی‌های تهران بود. حالا استقلال برای بازگشت به نقطه اطمینان نیاز مبرمی به کسب 3امتیاز دارد و این تیم در حالی به مصاف پاختاکور می‌رود که با شکست دادن پرسپولیس در دربی، از لحاظ روحی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.در طرف مقابل پاختاکور هم مثل استقلال فقط یک امتیاز دارد و ازبک‌ها‌ دوست ندارند با شکست در این دیدار شانس صعود را از دست بدهند، ضمن اینکه در دیگر بازی این گروه السد، میزبان النصر خواهد بود.

راهی جز برد نداریم

مظلومی بازی با پاختاکور را سخت و حساس توصیف می‌کند و می‌گوید:« هر دو تیم شرایط مشابهی دارند و ‌ می‌توان گفت که شکست در این دیدار امیدها را کمرنگ می‌کند. با روحیه و انگیزه‌ای که در بازیکنان وجود دارد، امیدوارم با حمایت هواداران یک بازی خوب انجام دهیم و 3امتیاز حیاتی را دریافت کنیم. ما فیلم بازی‌های پاختاکور را کاملا آنالیز کرد‌ه‌ایم و باید بگویم که بازی آنها درگیرانه است و ما برای این موضوع برنامه داریم. فقط کافی است بازی خودمان را انجام دهیم و امیدواریم شرایط بازی به‌گونه‌ای باشد که با اجرای درست تاکتیک‌ها پیروز شویم.»

مظلومی در پاسخ به این سؤال که نتیجه بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید، تاکید می‌کند: «شانس پیروزی ما زیاد است ولی نمی‌شود روی کاغذ حرف زد و باید در زمین صحبت کنیم. ما به‌دنبال فوتبال احساسی نیستیم و منطقی بازی می‌کنیم. در طول بازی اگر فرصتی به دست بیاوریم گلزنی می‌کنیم. اگر در نیمه دوم شرایط بازی به‌گونه‌ای پیش برود که در گلزنی مشکل پیدا کنیم حتما یک یا چند مهاجم به ترکیب تیم اضافه خواهیم کرد.»

نگرانی از مصدومان

در آستانه این بازی شمار مصدومان استقلال زیاد شده است.مظلومی در این مورد می‌گوید:« حنیف عمران‌زاده را به‌دلیل دو کارته بودن در اختیار نداریم و همچنین وحید طالب‌لو از ناحیه کتف آسیب دیده است. امیرآبادی از ناحیه پا و پژمان منتظری از ناحیه دنده آسیب‌دیده‌اند و فرهاد مجیدی هم مصدوم است. آنقدر مصدوم‌هایمان زیاد است که گاهی اوقات نامشان را فراموش می‌کنم. امیرحسین صادقی هم در بازی با پرسپولیس با آسیب دیدگی بازی کرد و کیانوش رحمتی هم مصدوم است. امیدوارم با تلاش کادر پزشکی بتوانیم چند بازیکن را به بازی برسانیم.»

مظلومی درباره پایان جریمه انضباطی جباری هم حرف می‌زند و احتمال دارد که این بازیکن در ترکیب قرار بگیرد: «تنبیه انضباطی جباری تمام شده است. هفته پیش کمیته انضباطی حکم جباری را صادر کرد و او را در اختیار بدنساز قرار دادیم. خوشبختانه آماری که بدنساز در مورد او داد خوب بود و کادر فنی تشخیص داد که از هفته پیش در تمرین‌ها شرکت کند و سپس او را جزو لیست 18 نفره قرار دادیم.»

تمجید از استقلال

روشن حیدراف، سرمربی پاختاکور در آستانه این بازی در تمجید از استقلال می‌گوید: «استقلال یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های ایران است و در شرایط خوبی به سر می‌برد. آنها در لیگ ایران سوم هستند و شانس قهرمانی دارند. استقلال مقابل السد قطر بدشانسی آورد و 2 امتیاز بازی خانگی را از دست داد. مقابل النصر هم ابتدا آنها گل زدند و سپس2 گل دریافت کردند.پیش‌بینی می‌کنم بازی امروز جذاب شود.»

این مربی در پاسخ به این سؤال که چرا تیم‌های ازبکستانی این فصل در لیگ قهرمانان آسیا ضعیف عمل کرده اند، تاکید می‌کند:«با این نظر موافق هستم اما من فقط در مورد پاختاکور می‌توانم حرف بزنم. فکر می‌کنم دلیلش این است که اسکلت تیم ما عوض شده و بازیکنان جوان ما تجربه لیگ قهرمانان آسیا را ندارند.»

او در پایان می‌گوید:«هر دو تیم از بازی‌های گذشته فقط یک امتیاز کسب کرده‌اند و برای جبران ناکامی به میدان می‌آیند. این نکته مهم بازی است و هر دو تیم به پیروزی احتیاج دارند.»

کد خبر 131553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز