گروه شهری: شهردار تهران که روز گذشته برای دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهارستان رفته بود، درخصوص تعاملات مجلس و شهرداری تهران، گفت:

تعامل شهرداری و مجلس عالی است و همراهی مجلس در همه موضوعاتی که شهرداری کار معقول داشته است، قابل تقدیر است. دکتر محمد باقر قالیباف درباره موضوعات مطرح شده در این دیدار افزود: با توجه به اینکه ما در فصل بودجه قرار گرفته‎ایم، در تلاش هستیم تا در این جلسه، در زمینه بودجه‌های مهم شهرداری‌های کشور که از طریق بودجه عمومی کشور باید تأمین شوند، با نمایندگان مجلس به توافق برسیم.

در همین ارتباط، طالبیان مشاور شهردار در امور مجلس پیرامون مطالب مطرح شده در این دیدار به همشهری گفت: این دیدار در محل هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برگزار شد و پس از تبریک سال نو از سوی شهردار تهران به نمایندگان، درخصوص اعتبارات مورد نیاز شهرداری‌ تهران و دیگر شهرهای کشور با نمایندگان گفت‌وگو شد.

وی در ادامه افزود: در این دیدار چند نکته مهم که در بودجه سال 90 درنظر گرفته نشده‌اند، صحبت شد که از آن جمله می‌توان به 10 درصد عوارض ناشی از محل درآمدهای نفتی اشاره کرد که تا سال گذشته به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد اما در قانون بودجه امسال چنین چیزی درنظر گرفته نشده است. طالبیان با اشاره به اهمیت موضوع حمل‌ونقل عمومی و تاکید شهردار و نمایندگان بر توجه بیشتر به این امر اظهار داشت:

در قانون مدیریت سوخت و حمل‌ونقل کشور که مصوبه مجلس است به این نکته اشاره شده است که سالانه 10 هزار میلیارد تومان در این عرصه هزینه شود که سهم حمل‌ونقل درون‌شهری از این مقدار 40 درصد است اما در لایحه بودجه سال 90 این مقدار نیز کاهش داشته است. همچنین بودجه 2میلیارد دلاری مصوب مجلس برای توسعه متروی تهران و کلانشهرها نیز از دیگر مواردی بود که در دیدار شهردار تهران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

مشاور شهردار تهران در امور مجلس در ادامه با اشاره به تقدیر و تشکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهردار تهران بابت کسب رتبه برتر در حوزه حمل‌ونقل عمومی و نیز حضور موفق در اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی در استانبول خاطرنشان کرد: شهردار تهران با اشاره به ثابت نگه داشتن قیمت حمل‌ونقل عمومی با استفاده از منابع مالی شهرداری در ماه‌های پایانی سال 89 و همزمان با قانون هدفمندی یارانه‌ها این نکته را نیز به نمایندگان یادآور شد که برای ادامه این حرکت و جلوگیری از افزایش قیمت بلیت وسایل حمل‌ونقل عمومی شاید این توانمندی در اختیار شهرداری‌ها نباشد و دکتر قالیباف درخواست داشت که دولت از محل قوانین مصوب گذشته اعتبارات مورد نیاز برای حمل‌ونقل شهرداری‌ها را در اختیار آنها قرار دهد.

کد خبر 131531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز