همشهری آنلاین: رییس انجمن نفرولوژی، تشویق مردم به نوشیدن روزانه 8 لیوان آب را در رسانه‌ها اشتباه دانست و گفت: این در حالیست که هر فرد باید متناسب با نیاز بدن خود این ماده حیاتی را مصرف کند.

نوشیدن آب

دکتر عزت‌الله عبدی در گفت وگو با ایسنا، افزود: چه افراد سالم و چه بیماران باید با توجه به شرایط جسمانی خود آب بنوشند چرا که به عنوان مثال مبتلایان به نارسایی قلبی، قدرت دفع آب را ندارند و اگر این بیماران روزانه 8 لیوان آب بنوشند، دچار عوارض می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که بیماری‌های کلیوی در بین چه افرادی شایع‌تر است، گفت: در گروه‌های پرخطر مانند افراد مسن، مبتلایان به فشار خون بالا و دیابت، بیماری‌های کلیوی شیوع بیشتری دارد. اشخاص دارای سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های کلیوی نیز جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و بیماری پلی‌کیستیک کلیه و سندرم آلپورت در بین آنان شایع‌تر است البته زایمان و سزارین متعدد زنان نیز باعث افزایش احتمال ابتلای آنان به عوارض کلیوی می‌شود.

عبدی در پایان درباره رابطه تخلیه نکردن به موقع ادرار و ابتلا به بیماری‌های کلیوی اظهار کرد: نباید ادرار را مدت زمان طولانی در مثانه نگه داشت چون مثانه فشار ادرار را به اندام‌های فوقانی منتقل می‌کند و اگر تخلیه نکردن ادرار از مثانه به عادت تبدیل شود ممکن است به سلامت کلیه‌ها آسیب برسد.

کد خبر 131184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز