کارگردان عرصه سینما و تلویزیون گفت: همکاری میان نهادهای شهری مانند شهرداری و سینماگران به رشد فرهنگ در کلانشهر تهران منجر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم شهر، سیروس مقدم درباره اهداف این رویداد هنری، افزود: اهداف این جشنواره باید از سال‌های گذشته اجرایی می‌شد؛ چرا که مباحث مربوط به کلانشهر تهران بسیار جدی است و به تعداد انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، موضوع برای تبدیل به فیلم یا اثر هنری وجود دارد.

کارگردان مجموعه نوروزی «پایتخت» با بیان اینکه همکاری میان شهرداری و سینماگران، به ارتقای فرهنگ و هنر پایتخت منجر می‌شود، افزود: همکاری صدا و سیما و ارگان‌های فرهنگی دیگر با رویکرد‌های جشنواره فیلم شهر برای رسیدن به اهداف مشخص‌شده، ضروری است. مقدم با تاکید بر اینکه رسانه تلویزیون در آموزش اخلاق شهروندی تاثیر‌گذار بوده است، در عین حال افزود: اقدامات این رسانه، با وجود مناسب بودن چندان چشمگیر نیست؛ هرچند در ایام اخیر توجه به موضوع‌های شهری در کارهای مدیریت رسانه دیده می‌شود.

این درحالی است که تولید بیش از 400 فیلم توسط دانش‌آموزان فیلمساز مناطق 22گانه تهران ویژه جشنواره فیلم شهر، از 25 اسفندماه آغاز شد. دوره اول کلاس‌های فیلمسازی ویژه دانش‌آموزان در22 فرهنگسرای تهران به پایان رسید و دانش‌آموزان تولید بیش از 400 فیلم با دوربین‌های موبایل و نیمه‌حرفه‌ای خانگی را از 25 اسفندماه آغاز کردند. براساس این گزارش، دوره جدید برنامه کلاس‌های آموزش فیلمسازی‌ ویژه دانش‌آموزان به‌دلیل استقبال گسترده دانش‌آموزان در سال 90 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان تا روز 29 فروردین ماه سال 90 برای ثبت‌نام در دوره جدید کلاس‌های فیلمسازی‌ فرصت دارند.

از سوی دیگر فیلم‌های مختلفی برای حضور در جشنواره فیلم شهر از سوی فیلمسازان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و ساخت برخی آثار همچنان ادامه دارد. به‌عنوان مثال جواد بزرگمهر مستند «ورزش در پارک» را با محوریت زندگی ورزشی و سینمایی علی اصغر شهبازی، بازیگر سالخورده فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» برای جشنواره فیلم شهر می‌سازد.

ورزش در پارک عنوان موقت این اثر است که علاوه بر زندگی شهبازی، نگاهی به ورزش همگانی گروهی با عنوان «بنی‌آدم» در پارک ملت دارد که بیشتر از 30 سال به‌صورت خودجوش در کنار تمرین ورزش، فعالیت‌های خیرخواهانه نیز انجام می‌دهند.

در همین حال مرتضی جذاب مستند کوتاه «صدای شهر» را با محوریت استودیو صدای شهر برای حضور در چهارمین جشنواره فیلم شهر آماده می‌کند که روایتی از استودیو صدای شهر است که زیرنظر معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران اطلاعاتی را به شهروندان و رانندگان ارائه می‌دهد و در مرحله تدوین قرار دارد. چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد شهری انسانی برای انسان شهری در بخش‌های رقابتی فیلم‌های سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن از 24 تا 29 اردیبهشت ماه سال‌90 در تهران و گیلان برگزار می‌شود.

کد خبر 131158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز