شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

امسال تمام کسانی که به امید تلویزیون، خانه‌نشینی در تعطیلات را انتخاب کردند، تیرشان به سنگ خورد.

اگرچه رسانه ملی سعی می‌کند در نوروز هرچه در چنته دارد را رو کند و تا آنجا که می‌تواند آنتن را با فیلم و سریال از ساعت‌های اولیه صبح تا پاسی از نیمه شب پر کند اما امسال با وجود تلاش فراوان، چندان در جلب و جذب مخاطب توفیق نداشت.فیلم‌های سینمایی نوروز که از شبکه‌های پنج‌گانه تلویزیون پخش شده مانند سال‌های گذشته با جرح و تعدیل‌های فراوان و البته دوبله‌ای سردستی به نمایش درآمده‌اند. آثار قابل‌توجه بیش از 100 فیلمی که در این مدت از تلویزیون پخش شد، پیش از این در میان بساط دی‌وی‌دی‌فروشان کنار خیابان عرضه شده بود و برای همین علاقه‌مندان پیگیر هنر هفتم چندان در انتظار نمایش نسخه‌های تلویزیون ننشسته بودند که گاهی با تغییر داستان و دیالوگ بدجور اعصاب‌خردکن می‌شود.

غیر از این گل سرسبد برنامه‌های نوروزی تلویزیون سریال‌ها بود که امسال نیز چندان چنگی به دل نمی‌زدند. داستان‌های تکراری، بازیگران تکراری و روند کلافه‌کننده و آزمون پس‌داده سریال‌ها، شبیه تولیدات زیر شانه تخم‌مرغی شبکه نمایش خانگی و سینمای کمدی رایج بود و برای همین اشتهای کسی را برای دیدن برنمی‌انگیخت. کمااینکه برخلاف سال‌های گذشته که جو میهمانی‌ها و دورهم‌نشینی‌های مردم را سریال‌های نوروزی پرمی‌کرد، امسال فقط تکه‌کلام «نقی» یا لهجه «هنوز ناهار نخوردم» علیرضا خمسه در سریال «پایتخت» گل کرد.

سریال‌های دیگر نیز تکرار همان لودگی‌های پیشین بود و برای همین کمتر مخاطبی پیدا می‌شد که مشتری مداوم این برنامه‌ها باشد.
در این میان تنها «کلاه‌قرمزی90» بود که توانست نوآورانه و جذاب باشد. اگر بخواهیم محبوب‌ترین چهره تلویزیونی نوروز امسال را معرفی کنیم بی‌تردید این «بع‌بعی» مجموعه کلاه‌قرمزی بود که توانست جور تمام بی‌نمکی‌های شخصیت‌های کمیک و طنز سریال‌های دیگر را بکشد. ایرج طهماسب با مجموعه کلاه‌قرمزی 90 در کنار نام‌های آشنایی چون حمید جبلی نشان داد که همچنان جوان و پرانرژی است و کماکان می‌داند چگونه با شخصیت‌های آشنا، خلاقیت را چاشنی کار خود کند تا کلاه‌قرمزی90 بهترین کار نوروز90 باشد.

کد خبر 131155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز