مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ابراز تأسف از اینکه هنوز احتمال وقوع زلزله را جدی نگرفته‌ایم و زمین‌لرزه تهران را باور نداریم، گفت:

تمامی تشکیلات دخیل در مدیریت شهری و خدمات اضطراری در این امر دخیل هستند و مدیریت بحران فعالیتی جمعی است.
رجب‌زاده در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه14 افزود: ستاد‌های مدیریت بحران مناطق فرصت و زمینه‌ای است تا هماهنگی سازمان‌ها و نهاد‌های منطقه با یکدیگر در شرایط عادی و شرایط وقوع حوادث ارتقا یافته و اقدامات پیشگیرانه و آمادگی افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات موجود از جمله فرسودگی شریان‌های حیاتی و فرسودگی و ریز‌دانگی واحد‌های مسکونی و زمان‌بر بودن غلبه بر تمامی این مسائل گفت: نوسازی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ابنیه زمان‌بر است اما آموزش مردم با راه‌های ارتقای آمادگی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است و متأسفانه 80درصد مردم هنوز آموزش‌های لازم را در حوزه مواجهه با زلزله فرانگرفته‌اند.

محمد‌زاده شهردار منطقه 14 نیز وقوع بحران‌های ناشی از سوانح طبیعی را اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: مردم زمانی قادر به غلبه بر بحران‌ها هستند که از قبل اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و مقابله را آموخته باشند. وی گفت: شهرداری منطقه، بسته‌های تشویقی مناسبی برای نوسازی بافت‌های مسکونی تدارک دیده که با استقبال مردم مواجه شده است و این حرکت‌ها باید سرعت بیشتری بگیرد.

کد خبر 130757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز