چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

یک مقام معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری از تلاش دولت برای تامین اعتبار طرح آتیه مهر نوزادان خبر داد.

atieh

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه منابع طرح آتیه مهر به تمام نوزادان متولد سال 89 تعلق خواهد گرفت، افزود: برای تامین بقیه اعتبار اجرای طرح هم به‌دنبال یکسری سازوکارهای قانونی هستیم اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری گفت: طرح آتیه مهر در سال‌جاری 500 میلیارد تومان اعتبار داشته‌است.

به گزارش همشهری، به‌رغم وعده دولت، طرح آتیه مهر که افتتاح حساب یک میلیون تومانی برای هر نوزاد متولد سال 89 بود، به‌دلیل کمبود اعتبار برای بسیاری از نوزادان اجرا نشده است. از زمان طرح این برنامه از سوی دولت، مجلس و برخی نهادهای نظارتی نسبت به آثار منفی اقتصادی و اجرایی نشدن آن هشدار داده‌بودند. در این زمینه مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه 5 هزار میلیارد ریال از منابع پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح تامین شده و در اختیار بانک ملی قرار گرفته، به مهر گفت: این میزان منابع در حال حاضر به بانک ملی تحویل داده شده است.

محمود رضا خاوری افزود: حساب‌های طرح آتیه مهر به هیچ عنوان مسدود نشده است بلکه منابع این حساب‌ها تا 18 سالگی قابل برداشت نیست. وی با تاکید بر اینکه دولت باید منابع لازم برای اجرای طرح آتیه مهر را تهیه کرده و در اختیار بانک ملی قرار دهد، گفت: ما نیز بلافاصله با توجه به اینکه تمام حساب‌ها الکترونیک است، کارهای مربوطه را انجام می‌دهیم.

کد خبر 130660

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز