گروه اجتماعی: دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: امسال تمام تلاش دادستانی تهران بر این موضوع استوار شده است که پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه‌سوری در دستور کارمان باشد.

چهارشنبه سوری

به گزارش فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی اظهار کرد: پلیس نیز بارها به خانواده‌ها توصیه کرده که مراقب فرزندان خود باشند و اجازه ندهند که چنین اتفاقاتی رخ دهد.

وی افزود: با افرادی هم که مواد محترقه را به‌صورت انبوه انبار و توزیع می‌کنند، برخورد خواهد شد. دادستان عمومی و انقلاب تهران به موضوع ماده 618 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: هرگونه اقدامی که شهروندی در معابر و خیابان‌ها انجام دهد که مشمول این ماده باشد و باعث اذیت عمومی شود، جرم است. وی با بیان اینکه پلیس نیز موظف است براساس ماده 618 قانون مجازات اسلامی با مجرمان برخورد کرده و آنها را به مقامات قضایی معرفی کند، اظهار کرد: امیدواریم خانواده‌ها با هوشمندی اجازه ندهند چنین حوادثی را شاهد باشیم.

تمهیدات پلیس برای چهارشنبه سوری

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات پلیس برای کاهش خطرات چهارشنبه‌سوری اعلام کرد: اقدامات پلیس پیشگیری شامل 2بخش اجتماعی و انتظامی است. به گفته سرهنگ محسن خانچرلی، بخش اجتماعی به اطلاع‌رسانی به جوانان و نوجوانان در زمینه خطرات استفاده از مواد محترقه اختصاص دارد و بخش انتظامی هم شامل کنترل تولید و توزیع مواد محترقه است. وی افزود: اقدامات انتظامی از 2ماه پیش در پایتخت آغاز شده و همه انبارهایی که احتمال فروش غیر‌مجاز مواداولیه مواد محترقه در آنان وجود داشت، توقیف‌شده و سایر انبارها نیز با همکاری پلیس اقدام به توزیع این مواد کرده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در طول 2ماه اخیر 119 نفر از افرادی که در ارتباط با تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.وی اظهار کرد: در این زمینه بیش از 395 هزار عدد انواع مواد محترقه، بیش از 200 مورد نارنجک دست ساز خطرناک و بیش از یک تن مواداولیه آماده فروش برای ساخت مواد محترقه کشف و ضبط شد.

تعطیلی زود هنگام مراکز آموزشی در چهارشنبه آخر سال

در همین زمینه اعلام شد مراکز آموزشی برای کاهش خطرات احتمالی چهارشنبه‌سوری (امروز) چند ساعت زودتر تعطیل می‌شوند. قائم‌مقام آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: مدارس نوبت عصر امروز 2 ساعت زودتر تعطیل می‌شوند. البته حامدی گفته چون قانونا نمی‌توانیم مدارس را تعطیل کنیم، تصمیم گرفتیم 2 تا2.5 ساعت  زودتر مدارس را تعطیل کنیم.

از سخنان قائم‌مقام رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران چنین استنباط می‌شود که امروز مدارس نوبت عصر تعطیل است. وی به ایسنا گفت: در همه مناطق 19گانه آموزش و پرورش شهر تهران تنها 10‌درصد از مدارس دو نوبته هستند که شامل حدود 400‌مدرسه می‌شود.

قائم مقام رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: هدف سازمان آموزش‌و‌پرورش شهر تهران از اعلام تعطیلی زودهنگام مدارس در نوبت بعدازظهر، پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از برنامه‌های شب چهارشنبه‌سوری است که این امر به تمامی مدارس دو نوبته شهر تهران اعلام شده است. برخی از مراکز آموزش عالی نیز اعلام کرده‌اند که کلاس‌های درس عصر امروز تشکیل نمی‌شود.

 

کد خبر 130465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز