چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین علی دوانی، محقق و پژوهشگر برجسته معاصر صبح روز چهارشنبه 21 دی، با حضور جمع کثیری از روحانیون، دانشجویان و مقامات کشوری تشییع شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، در این مراسم که از ساعت 9 صبح دیروز در مسجد دانشگاه امام صادق آغاز شد، تعدادی از مداحان اهل بیت به مدیحه‌سرایی پرداخته و سپس نماز میت را حاضرین به امامت آیت‌الله مهدوی کنی برگزار کردند.

سپس غلامحسین الهام که داماد آن مرحوم بود از عنایات ویژه مقام معظم رهبری و نماینده ویژه ایشان، اعضای هیأت دولت و اقشار مردم بابت حضور در مراسم تشییع تشکر کرد و درگذشت علی دوانی را به جامعه علمی کشور تسلیت گفت.

در پایان نیز پیکر آن عالم از کنار مقبره الشهدای دانشگاه امام صادق (ع) به سمت قم تشییع شد.حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، پرویز داوودی، حسین صفار هرندی، محمد جهرمی، علی سعید‌لو، علی لاریجانی، احمد مسجد جامعی، مسعود زریبافان، مصطفی پورمحمدی،  احمد توکلی، برخی از نمایندگان مجلس و تعداد دیگری از مسئولان نظام از نکات قابل‌توجه این مراسم بود.امروز مراسمی به همین مناسبت در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

پیام رئیس جمهور

دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور نیز در پیام تسلیتی درگذشت عالم ربانی و مورخ برجسته، حاج شیخ علی دوانی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و خانواده‌ آن مرحوم تسلیت گفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله حائری شیرازی امام جمعه شیراز هم در پیام‌هایی جداگانه درگذشت این استاد تاریخ اسلام را تسلیت گفتند.

علی دوانی از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) که در طول حیاتش 110 جلد کتاب تصنیف، ترجمه، تحقیق و تالیف کرده بود، دوشنبه شب درگذشت.

کد خبر 13044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز