1217 اثر سینمایی در قالب فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن، بلند و ویدئویی به دبیرخانه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم شهر، در بخش فیلم کوتاه، 508 فیلم متقاضی حضور دراین رویداد هنری هستند. همچنین 335 اثر مستند کوتاه و بلند به همراه 130 فیلم در بخش آثار انیمیشن به جشنواره فیلم شهر رسیده است. براساس این گزارش، 120 اثر بلند سینمایی دراین دوره از جشنواره از سینماگران سراسر کشور به جشنواره فیلم شهر ارسال شده است. همچنین در بخش ویدئویی این رویداد سینمایی نیز 124 فیلم، متقاضی حضور در این بخش جشنواره هستند.

ازسوی دیگرکیومرث پور احمد، کارگردان سینما گفت: خوشبختانه شهردار تهران علاوه بر اینکه شهردار خوبی است، آدمی فرهنگ مدار است. توجه شهردار به سینما و سینماگران با برگزاری چنین مراسمی قابل تحسین است. این کارگردان سینما که در مراسم دیدار شهردار با هنرمندان شرکت کرده بود، درباره برگزاری جشنواره فیلم شهر عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های سینمایی می‌تواند به همان اندازه در رشد سینمای ایران تاثیر‌گذار باشد. چند سال پیش جشنواره‌ای به نام محله برگزار شد که متأسفانه تداوم نداشت.

باید این نکته را مدنظر داشت که تداوم جشنواره، ثبات کار مدیران را در پی دارد. کارگردان فیلم شب‌یلدا در ادامه بیان کرد: جشنواره نباید برای مسئولان کمرنگ باشد. جشنواره‌ای همانند جشنواره فیلم شهر در کار هنرمندان و کارگردان‌ها قطعاً تاثیر دارد اما روند برگزاری و تداوم جشنواره به‌نظرم مهم‌ترین نکته در برگزاری جشنواره به شمار می‌رود. من قصدم ناامیدی از برگزاری این جشنواره‌ها نیست. مدیریت و برنامه‌ریزی در تداوم جشنواره مهم است. وی در پایان گفت: با توجه به اینکه شهردار تهران از چنین جشنواره‌هایی استقبال می‌کند امیدوارم جشنواره فیلم شهر با موفقیت بیشتری در دوره‌های آینده هم برگزار شود.

کد خبر 130315

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز