چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری ورزشی: امیر قلعه‌نویی که در جایگاه ویژه ورزشگاه آل‌مکتوم یک بطری آب را مقابلش گذاشته بود، تیمش را مقابل اشتوتگارت برنده از زمین خارج کرد؛ درست مقابل چشمان برونو متسو که با چهره منحصر به فردش فقط چند صندلی با او فاصله داشت.

قلعه‌نویی در یک بازی جنجالی و پرحاشیه توسط داور اخراج شد تا به اجبار راهی جایگاه VIP شود. متسو هم که چند ماه پیش در یک بازی دوستانه به قلعه‌نویی باخته بود، در ورزشگاه حضور داشت تا حریف روز جمعه تیمش – امارات - را بهتر بشناسد.

قلعه‌نویی برای بازی با اشتوتگارت نسبت به بازی قبلی هفت تغییر را در ترکیب اصلی ایجاد کرده بود و نفراتی چون بادامکی، رودباریان، مبعلی، عقیلی، رجب‌زاده، شکوری، رحمتی و مرتضی اسدی را از ابتدا به میدان فرستاد.

فرار جواد کاظمیان در دقیقه 12 اولین حادثه بازی بود اما پاس عرضی او قبل از رسیدن به مرتضی اسدی، توسط «هیلده‌براند» دفع شد. اکثر حرکات هجومی ایران در 20 دقیقه ابتدایی از سمت راست و روی فرارهای کاظمیان برنامه‌ریزی شده بود ولی مصدومیت این بازیکن محور بازی تیم‌ملی را به سمت چپ تغییر داد.

در دقیقه 20 نیکبخت به جای کاظمیان که قادر به ادامه بازی نبود، به میدان آمد. در این لحظه حسین بادامکی می‌توانست دروازه اشتوتگارت را باز کند ولی دروازه‌بان اشتوتگارت باز هم ایران را از رسیدن به گل محروم کرد.

یک دقیقه بعد رضا عنایتی روی اشتباه مدافع حریف در حالتی تک‌به‌تک با دروازه‌بان اشتوتگارت قرار گرفت اما نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

حضور نیکبخت در جناح چپ، این منطقه را تبدیل به نقطه قوت ایران کرد و پاس‌های دقیق این بازیکن بارها دفاع اشتوتگارت را از بازی خارج کرد. مهم‌ترین اتفاق بازی در نیمه اول اخراج امیر قلعه‌نویی بود.

او که معتقد بود داور برخورد توپ به دست مدافع اشتوتگارت را پنالتی نگرفته، به تصمیم او اعتراض کرد تا در نهایت از کنار نیمکت اخراج شود.

نیمه اول در حالی به اتمام رسید که ایران در اکثر دقایق مالک توپ بود و سنگینی بازیکنان اشتوتگارت که برای گذراندن تمرینات بدنسازی به امارات آمده بودند، کاملا مشهود بود.

ایران حداقل می‌توانست برای یک بار دروازه اشتوتگارت را باز کند. در طرف مقابل بازیکنان سرشناس اشتوتگارت از جمله «یان‌دال توماسون» و «فرناندو میرا» هم کار خاصی انجام ندادند.

با گذشت سه دقیقه از نیمه دوم، ایران توسط مهدی رجب‌زاده به گل رسید. فرار دیدنی نیکبخت از جناح چپ با پاس عرضی او همراه شد تا مهدی رجب‌زاده برای زدن گل فقط تور دروازه اشتوتگارت را مقابل خود داشته باشد.

در دقیقه 53 ایران می‌توانست توسط عنایتی به گل دوم برسد ولی سانتر مرتضی اسدی با اختلاف کمی از بالای سر عنایتی عبور کرد. لحظاتی بعد بادامکی با پاس عمقی نیکبخت که جناح راست اشتوتگارت را به سختی آزار می‌داد، در موقعیت تک‌به‌تک قرار گرفت ولی نتوانست کار خاصی انجام دهد.

مبعلی هم در دقیقه 61 روی یک ضربه ایستگاهی می‌توانست دروازه اشتوتگارت را باز کند. در این لحظات او با هافبک اشتوتگارت درگیر شد تا داور به هر دو بازیکن کارت زرد نشان دهد.
در دقایق میانی نیمه دوم فشار حملات اشتوتگارت روی دروازه ایران بیشتر شد.

آنها با استفاده از کناره‌های زمین و ارسال توپ‌های بلند، قصد باز کردن دروازه ایران را داشتند ولی قدرت سرزنی نصرتی، شکوری و عقیلی این فرصت را از اشتوتگارت گرفت.

قلعه‌نویی برای حفظ نتیجه بازیکنانی چون میرقربانی، صادقی و پژمان نوری را به بازی آورد و در نهایت به خواسته خود رسید تا دومین شکست در این تورنمنت را تجربه نکند و با نتیجه یک بر صفر با تنها گل مهدی رجب‌زاده اشتوتگارت را مغلوب کند. تیم او در آخرین بازی تدارکاتی خود روز جمعه مقابل تیم‌ملی امارات قرار خواهد گرفت.

کد خبر 13026

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز