سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

کیکاووس زیاری: با پایان ساخت موسیقی «شیش‌وبش» توسط امیر توسلی، این فیلم سینمایی آماده می‌شود.

 «شیش و بش» را بهمن گودرزی کارگردانی کرده است. فیلم‌نامه این کمدی اجتماعی را محمدرضا گلزار، بازیگر سینما نوشته که اولین تجربه او در این زمینه است. این فیلم‌نامه را پیمان قاسم‌خانی و خشایار الوند بازنویسی کرده‌اند. خود گلزار در این فیلم بازی کرده و دیگر بازیگران آن امین حیایی، آناهیتا نعمتی، بیتا فرهی، میرطاهر مظلومی، تانیا جوهری، شهنام شهابی و رضا رشیدپور هستند.

خط اصلی قصه فیلم- که در نوع کمدی موقعیت قرار می‌گیرد- درباره دو دوست صمیمی جوان است که فکر می‌کنند رفاقتشان بسیار عمیق و پایدار است، اما زمانی که مشکلی برای این دو پیش می‌آید، به هم خیانت می‌کنند. نقش این دو رفیق را گلزار و حیایی بازی می‌کنند. گلزار و حیایی قبل از این در فیلم کمدی «کما» با یکدیگر هم‌بازی بوده‌اند و گفته می‌شود رودررویی این دو در «شیش و بش»، یکی از جذابیت‌های اصلی فیلم است. این در حالی است که به‌گفته مدیر روابط عمومی فیلم، «شیش و بش» پر از کاراکترهای متنوع است و از این نظر با کمدی‌های مشابه تفاوت‌هایی دارد.

کل صحنه‌های فیلم در تهران و توسط حسن کریمی فیلم‌برداری شده و لوکیشن اصلی، خانه‌ای در نیاوران است. مستانه مهاجر تدوین فیلم را انجام داده.

گودرزی که قبل از این چند فیلم ویدئویی را با حضور بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون ساخته، درباره اولین تجربه بلند سینمایی خود به دوچرخه می‌گوید: «ساخت این فیلم ماجرای جالبی دارد. من قصد کارگردانی فیلمی به نام «ساندویچ سرد» را داشتم. فیلم‌نامه آن در عین جذابیتش، جای کار داشت. قاسم‌خانی و الوند آن  را بازنویسی  کردند. وقتی محمدرضا گلزار به جمع بازیگران اضافه شد، گفت فیلم‌نامه‌ای دارد که شباهت‌هایی با فیلم‌نامه ما دارد. نام این فیلم‌نامه «شیش‌و‌بش» بود. فیلم‌نامه او با فیلم‌نامه‌ ما ترکیب و یکی شد. این‌بار هم الوند و قاسم‌خانی و در پایان خودم این فیلم‌نامه را بازنویسی کردیم. از نظر من که برای اولین کار بلند سینمایی‌ام دنبال قصه‌ای جذاب بودم، ادغام این دو فیلم‌نامه نتیجه قابل قبولی داشت. قصه فیلم ماجراهای مختلفی را دنبال می‌کند و سرشار از تنش است. به همین دلیل، فیلم‌برداری ما هم هر روز با ماجراهای متفاوتی روبه‌رو  بود و هیچ یک از روزهای کاری‌مان شبیه هم نبود.»

به گفته گودرزی، در «شیش و بش» شخصیت نوجوانی حضور ندارد، ولی قصه مفرح و دل‌پذیر آن مورد پسند  نوجوانان هم قرار خواهد گرفت. این فیلم‌ساز هم‌اکنون طرح قصه قسمت دوم فیلم را نیز آماده کرده و در صورت استقبال تماشاگران از «شیش و بش»، دومین قسمت آن را جلوی دوربین خواهد برد.

کد خبر 130242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز