چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

گروه سلامت: مثلا رژیم دارند، می‌دانند چه بخورند و چه نخورند، اما پای بچه‌ها که وسط می‌آید، دیگر یادشان می‌رود؛ این حاصل مطالعه جدیدی است که پژوهشگران دانشگاه آیووا انجام داده‌اند و پایگاه اینترنتی رویترز، آن را گزارش داده است.

این محققان گفته‌اند بزرگسالانی که با کودکان زندگی می‌کنند، نسبت به هم‌سن‌وسال‌هایشان که کودکی در خانه‌ ندارند، بیشتر چربی مصرف می‌کنند.

این محققان، اطلاعات مربوط به «سومین مطالعه بهداشت ملی و تغذیه» را تجزیه و تحلیل کردند. در این مطالعه، 6هزار و  ۶۶۰ مرد و زن   ۱۷ تا  ۶۵ ساله شرکت کرده بودند.

مقایسه دو گروه از خانواده‌هایی که فرزندان زیر 17سال داشتند و آنها که نداشتند، نشان داد خانواده‌های بچه‌دار، کالری بیشتری مصرف نمی‌کردند اما هر روز حدود 5گرم چربی و   ۱/۷ گرم چربی اشباع‌شده بیشتر مصرف می‌کنند که این به اندازه هفته‌ای یک پیتزای یک‌نفره است.

این خانواده‌ها تنقلات نمکدار، پنیر، گوشت گاو، بستنی، کیک و شیرینی، پیتزا و فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس را بیشتر از بقیه مصرف می‌کنند و استدلال‌شان هم این است که کودکان، این نوع غذاها را بیشتر دوست دارند؛ بنابراین بیشتر این نوع غذاها را می‌خرند و در خانه نگاه می‌دارند.

این گروه تحقیقاتی در گزارش خود در مجله «انجمن پزشکی خانواده آمریکا» نوشتند: ممکن است اشتغال زیاد و محدودیت زمانی، این والدین را مجبور کرده باشد غذاهای پرچرب را بیشتر انتخاب کنند که درست‌کردن آنها سریع‌تر و راحت‌تر است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد آگهی‌های تبلیغاتی غذا  نه تنها بر رژیم غذایی کودکان، بلکه به طور غیرمستقیم بر رژیم غذایی والدین‌شان نیز تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 13010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز