گروه ادب و هنر- احمد افشار: پس از پایان جشنواره‌های سینما، تئاتر، موسیقی و شعر فجر، سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر که در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، نگارگری، عکاسی، پوستر و کاریکاتور از 17 بهمن آغاز شده بود نیز پایان یافت.

جشنواره تجسمی فجر

همزمان با مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر که شامگاه جمعه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری ارشاد و مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، سفرای اتریش، آلمان، فرانسه و جمع کثیری از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد، برای نخستین بار حکم دبیرکلی دوره چهارم جشنواره تجسمی فجر به محمدعلی رجبی اعطا شد. در این مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان عالی هنرهای تجسمی فجر را به 7هنرمند، (جلیل رسولی، بهمن عبدی، محمدعلی رجبی، علی فریدونی، غلامعلی طاهری، منیژه آرمین و محمد خزائی) که در سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نمایشگاهی از آثارشان با عنوان «هفت هنر، هفت هنرمند» در خانه هنرمندان ایران برپا شده بود، اهدا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به استقبال شرکت‌کنندگان از این دوره از جشنواره تجسمی فجر گفت: از استقبالی که صورت گرفته است به اعتبار بیشتر این جشنواره می‌توان امیدوار بود. 6هزار شرکت‌کننده با حدود 22هزار اثر، برپایی جشنواره در 20استان و 6کشور، داورانی معتبر از کشورهای صاحب هنر، همه و همه، قدردانی از متولیان جشنواره را واجب می‌سازد. همچنین محمود شالویی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با اشاره به افزودن 2رشته دیگر به بخش بین‌الملل جشنواره در دوره چهارم گفت: فراخوان چهارمین جشنواره‌ فجر امروز اعلام می‌شود، گرچه امسال تنها در رشته‌ کاریکاتور همایش خارجی داشتیم اما از سال بعد 2رشته‌ عکاسی و گرافیک به بخش بین‌الملل اضافه می‌شود.

اهدای جوایز به برگزیدگان

پیش از اهدای جوایز برگزیدگان از میشل سبتون عکاس فرانسوی که چندی پیش برای دانشجویان عکاس و خبرنگار کارگاه آموزشی برگزار کرده‌ بود، تجلیل شد.

در بخش نقاشی علی احمدی‌پیروز و روح‌الله طامهری برگزیده شدند. هیات داوران هیچ اثری را شایسته جایزه اول ندانستند و با تقسیم جایزه نفر اول، این دو هنرمند برگزیده را معرفی کردند.

جایزه دوم و سوم نیز بین 5نفر تقسیم شد که عبارتند از: فریبا رجب‌پور، مهری ندریان، سیدمهدی ریحانی‌کاظمی، اردوان منظم و بهناز عبدالله‌پور.

بخش خوشنویسی، گرایش نستعلیق: حمید جعفری و سیدحیدر موسوی، سیدپیمان سادات‌نژاد.

گرایش شکسته‌ نستعلیق: مصطفی رضایی، رضا امینی و میثم سلطانی، شهرام روحی به‌طور مشترک رتبه سوم.

گرایش نقاشی‌خط: از محمدسعید نقاشیان، کیوان مکری، مجتبی زمانی، ‌علی تن، سپیده مشایخی و علیرضا آستانه تقدیر ویژه شد.

بخش سفال و سرامیک: معراج نورمحمدی، حسن شاملو ثالث و احسان عزیزی.

بخش نگارگری (گرایش نقاشی ایرانی): امیرحسین آقامیری، فرنگیس یادگار و محمدابراهیم مرادی و سارا آقامیری به‌طور مشترک رتبه سوم.

گرایش تذهیب: رحیم چرخی، مهرداد راستین، مهدی ایرانی و بهرام‌مهربان‌کردستان.

گرایش گل و مرغ: محمدرضا آقامیری، ‌رؤیا حسن کازرونی، رعنا شریلو و پروین‌مبین‌علی.

بخش عکاسی: قاسم شیشه‌گری، حسین نوشیر، سیدمهدی رضوی.

بخش پوستر: عاطفه شیر‌مودب، رمضانعلی زابلی، علی‌اکبر معتمدیان.

بخش کاریکاتور، گرایش کارتون موضوعی: احمد آیکانات (ترکیه)، ناصر مقدم و آرس (کوبا).

گرایش کاریکاتور چهره: هادی طبسی، ادواردو بابپتیستاتو و پوریا هادی‌زاده.

کد خبر 129820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز