همشهری آنلاین: گروهی از دانشمندان آمریکایی در بررسی‌های خود نشان دادند که خندیدن تصنعی در محیط کار می‌تواند منجر به فرسودگی احساسی و کاهش بهره‌وری شود

لبخند تصنعی

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگران دانشگاه ایالتی میشیگان به سرپرستی "برنت اسکات" دریافتند که لبخند تصنعی در محیط‌های کاری به فرد ضرر می‌رساند.

برپایه این نتایج، افرادی که به اجبار می‌خندند به خلق و خوی خود آسیب می‌زنند و همین حالت روحی آسیب دیده، موجب می‌شود که تمرکز آنها بر روی کار کم شود و در نتیجه بهره وری آنها کاهش یابد.

این محققان با مطالعه بر روی واکنش‌های روحی گروهی از رانندگان اتوبوس که در قرارداد آنها قید شده بود که به مسافران لبخند بزنند کشف کردند که لبخند تصنعی جلوی همکاران و یا مشتریان می‌تواند منجر به فرسودگی احساسی فرد شود.

در این تحقیق زنان آسیب پذیرتر از مردان بودند به طوری که خلق و خوی زنان این عملکرد اجباری را بیشتر از مردان تحمل می‌کند. این مسئله می‌تواند توضیح دهد که چرا زنان سر کار بیشتر از مردان خود را انکار می‌کنند.

به گفته برنت اسکات، زنان بیشتر از مردان می‌خندند اما نه برای اینکه خوشبخت‌تر هستند بلکه به این دلیل که فکر می‌کنند از آنها یک واکنش احساسی بیشتری انتظار می‌رود.

احتمالا این زنان موقعیت‌های کاری نامطمئن تری نسبت به مردان دارند، بنابراین، این تفاوت به جنسبت آنها بستگی ندارد بلکه به وضعیت شغلی آنها مربوط می‌شود.

کد خبر 129737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز