چند ماه اخیر برای حامد حدادی کابوس‌وار سپری شد؛ نخست‌ وی به‌دلیل درگیربودن در تمرینات تیم ممفیس گیریلیز آمریکا نتوانست تیم ملی بسکتبال ایران را در بازی‌های آسیایی گوانجو همراهی کند.

بسکتبال

 به اعتقاد کارشناسان همین غیبت باعث شد تا تیم ایران عنوان قهرمانی را از دست بدهد. پس از آن یک اختلاف خانوادگی برای حدادی خبرساز شد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ایران و آمریکا داشت. پس از حل و فصل این واقعه نیز حدادی کماکان به نیمکت ذخیره‌ها پیچ شد تا اینکه بامداد دیروز بغض او سرانجام پس از 2سال در ان‌بی‌ای ترکید و این بار به‌دلیل عملکرد فنی درخشانش خبرساز شد.

در واقع بامداد دیروز (یکشنبه) یک روز به یاد ماندنی برای تماشاگران تیم بسکتبال ممفیس گیریلیز و حامد حدادی بازیکن ایرانی این تیم بود. ممفیس در یک مسابقه تماشایی موفق شد با نتیجه 120 بر 92 حریف خود ساکرامنتو کینگز را شکست بدهد که در این بازی حامد حدادی که 21 دقیقه به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت موفق شد برای نخستین بار در لیگ ان‌بی‌ای به‌اصطلاح به 2رکورد دو رقمی برسد. حدادی در این مسابقه 10 امتیاز کسب کرد و 10 ریباند داشت.

حامد حدادی قبل از اینکه وارد این مسابقه شود در مجموع 7 امتیاز در لیگ کسب کرده بود اما در یک نمایش توفانی 11شوت به طرف سبد تیم حریف داشت که 5 شوت از این 11 ضربه داخل سبد شد. او همچنین موفق شد با 10 ریباند، بهترین رکورد ریباند شخصی را در دوران بازیگری خود بر جای بگذارد. پیش از این حدادی هم پست هاشم ثابت در تیم ممفیس بود که همواره زیر سایه وی قرار داشت اما حالا که هاشم از این تیم کوچ کرده و به هیوستون رفته پیش‌بینی می‌شود که حدادی حداقل در تمام بازی‌ها به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان برود.حدادی که پس از این بازی در محاصره خبرنگاران رسانه‌های گروهی قرار گرفته بود، گفت: من طی 2سال بازی در ان‌بی‌ای هرگز موفق نشده بودم همزمان به 2رکورد دو رقمی دست یابم، فکر کنم رمز موفقیتم در این بازی توصیه هم‌تیمی‌هایم بود. آنها قبل از بازی به من توصیه کردند که تنها به فکر ریباندکردن باشم.

البته مربی تیم ممفیس نیز در پایان این مسابقه از عملکرد حدادی رضایت کامل داشت. لیونل هولینز گفت: از این به بعد به حدادی بیشتر میدان خواهیم داد تا خود را اثبات کند. حامد نسبت به گذشته تمرکز بیشتری روی تمرینات خود دارد و نسبت به آنچه ما از او می‌خواهیم، آگاهی پیدا کرده است. او اکنون سرعت بازی خود را بالا برده و من فکر می‌کنم در بازی‌های آینده هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

پیروزی در این مسابقه از این جهت برای تیم ممفیس اهمیت داشت که توانست امیدهای خود را برای حضور در پلی‌آف کنفرانس غرب به‌عنوان آخرین تیم زنده نگاه دارد.

همچنین دیروز دبیر صفحه ورزشی روزنامه ممفیس فلایر یادداشتی در مورد حامد حدادی نوشت. در بخشی از این یادداشت آمده است: حامد در یک سال گذشته در تیم ممفیس مهجور و گوشه‌نشین شده بود. حتی در تمرینات،مربی تیم او را به اندازه سایر بازیکنان مشارکت نمی‌داد، به همین دلیل این بازیکن چندی پیش تصمیم گرفت که شرایط را تغییر بدهد. او به‌دنبال کوچک‌ترین فرصتی برای ابراز وجود بود که در بازی با ساکرامنتو این فرصت را پیدا کرد و درخشید. او چند بار با من صحبت کرده بود و می‌دانست که قراردادش در ان‌بی‌ای در پایان فصل جاری به پایان خواهد رسید. او صراحتا به من گفت که می‌خواهد به حضور خود در ان‌بی‌ای تداوم بخشد و به همین دلیل است که اینگونه پوست انداخته و می‌خواهد همه را متحیر کند. حامد می‌داند که برای تمدید قرارداد باید امتیاز بگیرد و ریباند کند. او در آغاز راه است و درصورت تداوم این راه مطمئن باشید که قراردادش تمدید خواهد شد.

کد خبر 129398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز