تعطیلی و لغو مجوز فعالیت برخی مؤسسات و تعاونی‌های اعتباری از سوی بانک مرکزی، باعث نگرانی و سرگردانی شهروندانی که به شیوه‌های مختلف از جمله داشتن سپرده با این مؤسسات همکاری می‌کردند، شده است.

به گزارش همشهری، 2 هفته پیش، بانک مرکزی پس از بارها تذکر و هشدار، اسامی 48 مؤسسه و تعاونی اعتباری غیرمجاز در سراسر کشور را منتشر کرد. مقامات بانک مرکزی اعلام کردند که در آینده فهرست دیگری از مؤسسات غیرمجاز را اعلام خواهند کرد. انتشار این خبر موجی از نگرانی و سرگردانی افرادی را که دارای سپرده در این مؤسسات بودند، موجب شد. البته این شرایط محدود به مؤسسات اعلام شده نشد و حتی تعاونی‌هایی که دارای مجوز بودند هم دچار مشکل شدند.

در این زمینه در حالی که مهر به نقل از حمید پور محمدی قائم‌مقام بانک مرکزی خبر از تشکیل ستادی در این بانک برای بررسی موضوع داد اما محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با فارس این خبر را تکذیب کرد و گفت: این مؤسسات که تعطیل شده‌اند مجوزی از بانک مرکزی نداشته‌اند ازهمین‌رو این بانک مسئول پاسخگویی درخصوص عملکرد مؤسسات بدون مجوز نیست. به گفته بهمنی، وقتی که این مؤسسات و تعاونی‌ها بدون مجوز تشکیل شده و اقدام به تأسیس شعب می‌کنند، باید پاسخ مشتریان خود را بدهند.

این مقام مسئول در شبکه بانکی با بیان اینکه هر نهاد دیگری که به این مؤسسات و تعاونی‌ها مجوز داده باید الان پاسخگو باشد، گفت: اصلاً منطقی نیست که تعاونی یا مؤسسه‌ بدون مجوزی پول مردم را بدون اطلاع و مجوز بانک مرکزی دریافت کند و آن وقت در شرایط مشابه وضعیت فعلی، این بانک را مسئول بدانند. بهمنی اظهار کرد: به هیچ‌وجه بانک مرکزی منابع این مؤسسات و تعاونی‌های اعتباری غیرمجاز را بلوکه نکرده است.

کد خبر 128958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز