چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری ورزشی: کابوس‌های وحشتناک رئال مادرید ادامه دارد. مطبوعات اسپانیا و خبرگزاری‌های مختلف در سراسر دنیا که از برد این تیم مقابل دپورتیوو لاکرونیا حرف می‌زدند، شاهد تداوم روند ناکامی پانزده ساله رئال و طلسم این تیم در ورزشگاه «ریازور» ایالت گالیسیا بودند.

  رئال در طول مسابقه با لاکرونیا به جز شوت امرسون در پایان نیمه اول که به تیر دروازه برخورد کرد، در هیچ لحظه دیگری از بازی متمرکز نشان نداد. نه بکام که 13 دقیقه پس از شروع مسابقه جانشین گوتی مصدوم شد نه رونالدو که جانشین گاگو 20 ساله شد، نتوانستند دروازه‌بان دپورتیوو را تهدید کنند.

دپور از روز 21 اکتبر به این طرف پیروز نشده بود و کسی فکرش را نمی‌کرد رئال بعد  از آخرین شکست خانگی‌اش در سال 2006 (3 بر صفر مقابل رکرتیوو) یک بار دیگر و پس از سپری شدن تعطیلات متزلزل نشان دهد. ضربه آزاد کاپدویلا در دقیقه دهم را نمی‌شد گردن کسی انداخت اما گل کریستین، مهاجم جوان دپور روی اشتباه مرد سال فوتبال اروپا و جهان رقم خورد.  فابیو کاناوارو روی صحنه گل از آریزمندی عقب افتاد تا پاس در عرض او کریستین را مقابل دروازه خالی قرار دهد.

فابیو کاپلو، سرمربی رئال درباره نتیجه‌ای که گرفتند به روزنامه «آس» گفت: «فشار لاکرونیا خیلی زیاد بود. آنها به خوبی می‌دانستند باید چگونه مقابل ما بازی کنند. درست همانطور که می‌خواستند  بازی را پیش بردند.» او درباره اشتباه کاناوارو و دیگر بازیکنان گفت: «بعضی از بازیکنان در فرم ایده‌‌آلشان قرار ندارند اما وقتی می‌بازید همه اشتباه می‌کنند و فقط من سیبل می‌شوم.» رائول، کاپیتان رئال هم بدترین مسئله را «از دست دادن فرصت فرار» می‌داند: «فرصت نزدیک شدن  به سویا و بارسلونا را از دست دادیم. هواداران‌مان حق دارند عصبانی باشند.»

ختافه سخت‌جان
برند شوستر گفته بود که تیمش می‌تواند برای بارسا مشکل‌ساز شود و دقیقاً همین اتفاق هم افتاد. غول کاتالونیا  در شرایطی که رونالدینیو و دکو را به دلیل محرومیت و اتوئو و مسی را همچنان به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت در مسابقه با حریف مرکزی‌اش چیزی برای ارائه نداشت و تنها به لطف ژاوی و ضربه آزاد زیبایش در دقیقه  70 توانست از شکست بگریزد. گل او نه فقط بازی را به تساوی کشید بلکه این امید را در دل هواداران آبی و اناری‌ها زنده کرد که در غیاب دکو و رونالدینیو، تیم بازیکن متخصص دیگری هم در نواختن این ضربات دارد. اما بارسا با تیم ایده‌آلش کیلومترها فاصله داشت.

اشتباه رافا مارکز، مدافع تیم و پاس رو به عقب ناقصش به ویکتور والدس پایه‌گذار گل داوید گوییسا، مهاجم فرصت‌طلب ختافه شد.  فرصت‌های از دست رفته ختافه در اواخر بازی سبب شد تا سرمربی آلمانی این تیم از شایستگی برد در گفت‌وگو با «مارکا» بگوید: «از کار بازیکنانم راضی‌ام. آنها از لحاظ فیزیکی عالی بودند و مشکلات زیادی برای بارسا به وجود آوردند. اگر تیم دیگری جای بارسا بود، می‌باخت.»

 او درباره روند تاکتیکی تیمش هم گفت: «ما تاکتیک‌مان را تغییر دادیم. با آرایش الماس‌گونه بازی کردیم و بارسا را مجبور کردیم تا بازی را به گوشه‌ها ببرد و همین مسئله باعث شد اینی‌یستا و ژاوی کاری انجام ندهند. در این شرایط بارسا رو به توپ‌های بلند آورد و این همان چیزی بود که می‌خواستیم.»

اما فرانک رایکارد، سرمربی بارسا هم در اظهارنظری عجیب و در گفت‌وگو با روزنامه «مارکا» از رفتار بازیکنانش خوشحال بود و تأخیر چند هفته‌ای را در نتیجه‌ بازی تأثیرگذار ندانست: «از بازی تیم راضی‌ام. ما خیلی خوب بازی نکردیم و در مسابقه‌ای که جابه‌جا کردن امتیازات خیلی سخت بود، توانستیم گل خورده را جبران کنیم.»‌ او درباره گل ژاوی هم  گفت: «ژاوی گلی عالی زد و باید به این خاطر به او تبریک گفت.»

مرد هلندی در عین حال این نکته را کتمان  نکرد که تیمش باید بیشتر از این کار کند گرچه وجود «نشانه‌های خوب» در روند رو به رشد بارسا را هم نادیده نگرفت.این نخستین بار طی ده سال گذشته است که بارسا در نخستین بازی سال پیروز نمی‌شود.

صدرنشین کم‌رنگ
هم بارسا هم رئال در شرایطی رسیدن به صدر جدول را از دست دادند که تماشایی‌ترین تیم این روزهای لالیگا مقابل یک قدرت نوظهور دیگر این فصل شکست خورد تا تنها نکته مثبت جدول، کاهش اختلاف بارسا با سویا صدرنشین باشد. ساراگوسا در خانه و در شرایطی که سویا هر 3 مسابقه قبلی‌اش را برده بود، با گل‌های میلیتو و کارلوس دیوگو، بازیکن قرضی رئال پیش افتاد تا اینکه فابیانو در فاصله 20 دقیقه مانده به پایان فاصله را کم کند اما این برای فرار از شکست کافی نبود. والنسیا هم با پیروزی یک بر صفر در زمین ویارئال، به صدرنشینان نزدیک شد.

همچنین بتیس در اولین مسابقه‌اش با مربیگری لویی‌فرناندز با یک گل مقابل سلتا‌ویگو به پیروزی رسید از نکات جالب توجه رقابت‌های هفته هفدهم لالیگا یک دقیقه سکوت به دلیل کشته شدن دو اکوادوری در فرودگاه مادرید در حمله «اتا» (جدایی‌طلبان باسک) در روز 30 دسامبر بود.

کد خبر 12892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز