سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان علوم پزشکی در آمریکا دریافته‌اند که به کمک یک درمان ضد استرس می‌توانند موجب رشد مجدد موها در موش‌های طاس شوند.

bald

این متخصصان از انستیتو سالک در کالیفرنیا و دانشگاه کالیفرنیا با همکاری گروهی از دامپزشکان در مطالعات خود مشغول بررسی تاثیرات استرس روی عملکرد دستگاه گوارش داخلی در موش‌ها بودند که به نتایج فوق دست یافتند.

به گزارش ایسنا، این دانشمندان بویژه تاثیر استرس را روی روده بزرگ موش‌ها بررسی کردند و به مدت 5 روز، ترکیبی موسوم به «استرسین - ب» را به این موش‌ها تزریق کردند. این ترکیب با هدف متوقف کردن تاثیر هورمون استرس تولید شده است.
سه ماه بعد، این متخصصان تاثیر ماده مزبور را روی مجاری روده موشها بررسی کردند و دریافتند در موش‌های طاس این اقدام موجب رشد دوباره موها روی بدنشان شد. رشد مو روی بدن موش‌های طاس به حدی طبیعی بود که از موش‌های سالم قابل تشخیص نبودند.

پزشکان می‌دانند که استرس و تنش عصبی زیاد موجب ریزش مو بویژه در افراد جوان می‌شود. این در حالی است که بدون عامل استرس و در شرایط معمول، ریزش مو از 35 سالگی به بالا آغاز می‌شود.

به گفته روانپزشکان، هیچ کس نمی‌تواند در جامعه‌ امروزی از استرس و فشارهای عصبی بگریزد. آزمایشات نشان داده است که استرس سطح ماده‌ای موسوم به «گلوکوکورتیکوئید» را در بدن افراد افزایش می‌دهد و در نتیجه این فرایند، تارهای مو نازکتر می‌شوند. عوامل دیگری همچون رژیم‌های غذایی و آلودگی هوا نیز در ریزش موها تاثیرگذار هستند.

این متخصصان می‌گویند تاثیر ترکیب فوق فعلا روی موش‌ها آزمایش شده و در مورد تاثیر آن روی انسان انجام آزمایشات و بررسی‌های بیشتر ضروری است.

کد خبر 128901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز