شهردار تهران با تاکید بر لزوم فعالیت رسانه‌ها بر مدار اعتدال و اخلاق گفت: اعتدال و اخلاق‌مداری باید سرلوحه کار دست‌اندرکاران عرصه رسانه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران که روز گذشته به مناسبت نوزدهمین سال آغاز فعالیت مؤسسه همشهری در سالن همایش‌های برج میلاد و در میان خانواده بزرگ همشهری سخن می‌گفت، افزود:

خوشحالم که در روز مبارک میلاد رسول مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) توفیق حضور در جمع همکاران خود در روزنامه همشهری را پیدا کرده‌ام و خداوند متعال را شاکرم که امروز به همت و کمک شما، شاهد موفقیت‌های روزافزون مؤسسه همشهری هستیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌ای روزنامه همشهری در فضای کشور گفت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به اعتدال که از جمله ارزش‌های مکتب اسلام ناب و مورد توجه ویژه نبی مکرم اسلام (ص) بوده است، احتیاج دارد و انتظار ما از این رسانه تاثیرگذار این است که با سرلوحه قرار دادن اعتدال و میانه روی در فعالیت رسانه‌ای خود، فضای کلی رسانه‌های کشور را به سمت اعتدال و فاصله گرفتن از فضای تند و احساسی سوق دهد.

jashn

دکتر قالیباف در ادامه با اشاره به لزوم توجه ویژه رسانه‌ها به اخلاق تصریح کرد: اخلاق‌مداری جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد و از جمله ویژگی‌های بارز رفتاری رسول اکرم (ص) بوده، بنابراین ما نباید در زمینه انتشار اخبار و اطلاعات از مدار اخلاق و اخلاق گرایی خارج شویم.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر به‌دنبال تحول رسانه‌ای هستیم، باید جوهره اصلی کار را بر مبنای اعتدال و اخلاق قرار دهیم، تصریح کرد: رسالت امروز روزنامه همشهری توجه ویژه به مقوله ترویج و بسط اعتدال و اخلاق در جامعه، به‌عنوان مهم‌ترین نیاز کشور در برهه زمانی فعلی است.

به گزارش خبرنگار همشهری، همچنین در ابتدای این مراسم دکتر ذاکری مدیرعامل مؤسسه همشهری نیز طی سخنانی ضمن خیرمقدم گویی به کارکنان مؤسسه همشهری گزارشی از فعالیت‌های کلان مؤسسه ارائه کرد و اظهار داشت: ارزشمداری، اخلاق و اعتدال، 3راهبرد اصلی مؤسسه همشهری است که سعی می‌شود در تمامی فعالیت‌ها و محصولات مؤسسه نمود داشته باشد.

در ادامه مراسم گردهمایی خانواده بزرگ همشهری که به مناسبت نوزدهمین سال آغاز فعالیت مؤسسه همشهری برگزار شد، به 14نفر از همکاران روزنامه همشهری 14سکه تمام بهار آزادی و همچنین جوایز مسابقات کتابخوانی غدیر شامل 3کمک‌هزینه حج عمره و 11کمک‌هزینه عتبات عالیات به برگزیدگان این مسابقات اهدا شد.

یاد و خاطره شهید کربلایی احمد که در سانحه هوایی سی-130 به فیض شهادت نائل آمده بود نیز با تقدیر از فرزند این شهید، گرامی داشته شد. بنابراین گزارش، اجرای موسیقی زنده و برنامه‌های جالب و فرهنگی به مناسبت خجسته میلاد با سعادت حضرت رسول مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز از جمله بخش‌های دیگر این مراسم بود.

کد خبر 128851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز