شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: دبیر ستاد مبارزه با مواد‌مخدر هشدار داد که مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد باید خود را با استانداردهای درمان تطبیق دهند در غیراین صورت تعطیل می‌شوند و بدون شک با آنها برخورد قاطعانه‌ای خواهد شد؛ به‌ویژه با مراکزی که با معتادان رفتارهای ناشایستی دارند.

مرکز ترک  غیر مجاز اعتیاد

محمدنجار گفت: به‌رغم همه اقدامات و نظارت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، هنوز مراکزی هستند که به‌طور غیرمجاز و به‌نحو نامطلوب و با اعمال رفتارهای ناشایست با معتادان، در کشور فعالیت می‌کنند. در همین راستا، ترویج اماکنی که تحت نظر متخصصین کار کنند و مطابق با استانداردهای درمان، خدماتی را ارائه دهند، به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر گفت: بنا به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شربت تریاک در کشور در حال توزیع است و با پیگیری مسئولان استان بوشهر این شربت به‌زودی به این استان نیز خواهد رسید.

دبیرکل ستاد گفت: تقویت و تجهیز ایستگاه‌های بازرسی استان بوشهر، شناسنامه‌دار کردن معتادان و توجه به تقویت و تجهیز نیروهای عمل‌کننده و ایجاد انگیزه برای فعالان امر مبارزه، اموری مهم و ضروری هستند. با توجه به امکان بروز آلودگی‌ها در محیط‌های کارگری در منطقه عسلویه مسئله پیشگیری از اعتیاد به‌ویژه با اقدامات و برنامه‌های فرهنگی در حال پیگیری است و اقداماتی نیز در این زمینه انجام داده‌ایم که باید با جدیت و وسعت بیشتری ادامه پیدا کند.

کد خبر 128678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز