همشهری آنلاین: مردم مصر روز جمعه‌ قبل از برگزاری نماز جمعه با برپایی تظاهرات میلیونی در میدان التحریر، بار دیگر بر لزوم تحقق تمام درخواست‌های خود بعد از سرنگونی حسنی مبارک تاکید کردند.

اجتماع میلیون‌ها مصری‌ در میدان التحریر قاهره

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی‌، حسام عمار، عضو گروه 25 ژانویه اظهار داشت: تظاهرات میلیونی امروز مردم مصر در میدان التحریر قاهره تظاهراتی مسالمت آمیز است.

وی در ادامه افزود: این تظاهرات با هدف برگزاری مراسم پیروزی انقلاب ملت مصر و دستاورد تاریخی این ملت و بزرگداشت شهدای این انقلاب برگزار می‌شود .

عمار همچنین تاکید کرد:‌ این تظاهرات بیانگر آن است که انقلاب ما مشروع بوده و تحقق تمام خواسته‌های ملت مصر که به خاطر آنها قیام کردند، بسیار ضروری است. قضاوت در مورد عملکرد دولت موقت هنوز زود است، ما باید به این دولت فرصت عمل بدهیم.

از سوی دیگر منابع قضایی مصر اعلام کردند که حکم بازداشت حبیب العادلی، وزیر کشور سابق‌، احمد المغربی، وزیر مسکن سابق و زهیر جرانه، وزیر گردشگری سابق به مدت 15 روز برای انجام تحقیقات در خصوص اتهام های وارده مبنی بر فساد این افراد صادر شده است.

این حکم احمد عز، دبیر سابق حزب ملی دموکرات (حزب حاکم سابق) را نیز شامل شده است.

از سوی دیگر ارتش مصر اعلام کرد که هرگز قصد معرفی نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد.

هم‌چنین طارق البشری، رئیس کمیته اصلاح قانون اساسی تعهد کرد که این اصلاحات برگزاری انتخابات‌های شفاف و سالم را نیز در برگیرد.

کد خبر 128554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز